امیر سیاری در مراسم سالگرد شهدای رسانه:

نیروهای مسلح و اصحاب رسانه باید با هم پای آرمان‌های انقلاب بایستند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تا وقتی ما پای آرمان‌های خود ایستاده‌ایم دشمن و تهدیدهایش هم است، لذا نیروهای مسلح و اصحاب رسانه نیز باید با هم پای آرمان‌های انقلاب بایستند.
کد خبر: ۸۷۸۶۶۰۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
به گزارش بسیج رسانه، یازدهمین سالگرد شهدای اصحاب رسانه که در سانحه سقوط هواپیمای سی 130 ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند، امروز پنج‌شنبه در قطعه 500 بهشت زهرا(س)  به همت سازمان بسیج رسانه با همکاری سازمان صدا و سیما و ارتش جمهوری اسلامی با حضور دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، خانواده معظم شهدا، جمعی از کارکنان ارتش و شهروندان تهرانی در قطعه 50 بهشت زهرای تهران برگزار شد.
 
امیر سیاری فرمانده نیروز دریایی ارتش در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر امروز یاد شهدا را گرامی می‌داریم برای آن است که از راه شهدا بهره‌ای ببریم و بدانیم چه دست آوردهایی داریم. اولین چیزی که به برکت خون شهدا داریم استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است. دشمنان همیشه در طول تاریخ انقلاب سعی داشتند این سه اصل را از ما بگیرند.

سیاری در ادامه گفت: دشمن با کمک ضد انقلاب‌ها سعی می‌کردند نا امنی ایجاد کنند و در شهرهای ایران دست به ترور می‌زدند. در قدم بعدی جنگ هشت ساله تحمیلی را به راه انداختند که خوشبختانه توانستیم به رهبری امام خمینی(ره) و شهدا و جانبازان پیروز شویم.
 
 
وی در ادامه افزود: برای درک این دستاوردها به جایگاه ایران در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب توجه کنید. این قدرت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که جایگاه بالای ما را تعیین می‌کند. ما به رهبری امام خامنه‌ای در جهان طراز اول را داریم. درحالی‌که قبل از انقلاب دیگران برای ما تصمیم می‌گرفتند. امروز زنان کشور ما زینب‌گونه زندگی می‌کنند و شهید پرورش می‌دهند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه با اشاره به توان نظامی کشورمان تصریح کرد:: جایگاه نظامی باعث شد که در مذاکرات 5+1 ما حرف آخر را بزنیم. ایران در قبل از انقلاب حلقه ناتو بود. ارتش ایران مانعی برای نفوذ کمونیسم به سمت غرب بود که در شأن ایران نبود. ما با عزم دیگران حرکت می‌کردیم. درحالی‌که الان این توان نظامی ماست که امنیت ایجاد کرده است. اگر امنیت نباشد آبادانی وجود نخواهد داشت.  در عمق استراتژیک و شهدای حرم هستند که مانع شد تا در خاک کشورمان ما دشمن نجنگیم. در دریا نیز هر جا منافع ایران به خطر بیفتد نیروی دریایی حضور دارد.

وی در باره اهمیت بازدارندگی در کشور بیان داشت: مسئله بازدارندگی از امنیت مهم‌تر است که ما به آن دست پیدا کرده‌ام و این بازدارندگی را به نمایش می‌گذاریم  و به نمایش گذاشته شدن آن سبب شد که هیچ‌کس حتی فکر تجاوز به کشور را نکند. نیروی‌های مسلح سعی می‌کنند که با ساخت و تولید مهمات توان بازدارندگی را بالا ببرد که ما با حمایت مردم به این جایگاه رسیدیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش رسانه گفت: اگر اصحاب رسانه در سال 84 برای حضور در رزمایش عاشقان ولایت به شهادت رسیدند، برای انتقال این بازدارندگی بود. ارزش خون شهدای اصحاب رسانه باعث شده است که دنیا توان بازدارندگی ما را بشناسد.

دریادار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: تا وقتی ما پای آرمان‌های خود ایستاده‌ایم دشمن و تهدیدهایش هم است، لذا نیروهای مسلح و اصحاب رسانه نیز باید با هم پای آرمان‌های انقلاب بایستند.

گفتنی است،‌هواپیمای سی 130 ارتش جمهوری اسلامی ایران روز 15 آذرماه سال 1384 در تهران سقوط کرد؛ طی این حادثه جمعی از کارکنان ارتش و خبرنگارانی که برای پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت به چابهار  می‌رفتند، به شهادت رسیدند.
 

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات