بر اساس داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی روز یكشنبه تنها برای استانهای واقع در جنوب غرب كشور رگبار باران بصورت موقت و پراكنده پیش بینی می شود.
کد خبر: ۸۷۸۶۶۱۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی روز یكشنبه تنها برای استانهای واقع در جنوب غرب كشور رگبار باران بصورت موقت و پراكنده پیش بینی می شود.

 از بعد از ظهر دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی و نزدیك شدن ناوه تراز میانی جو برای غرب دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز مركزی، برخی از استانهای واقع در غرب و جنوب غرب كشور بارش باران پیش بینی می شود كه در ارتفاعات بارش بصورت برف خواهد بود در روز سه شنبه با ورود ناوه تراز میانی جو به كشور و تقویت سامانه فوق ناپایداریها تشدید شده وعلاوه بر مناطق فوق شمال غرب ،بخشهایی از شمال شرق ومركز وشرق سواحل رادر بر خواهد گرفت .

لازم به ذكر است كه از روز دوشنبه كاهش دما در سواحل در یای خزر رخ خواهد داد و تا آخر هفته روند كاهش دما برای استان های واقع در این منطقه ادامه خواهد داشت. امروز خلیج فارس مواج خواهد بود.

سرد ترین و گرم ترین استان های کشور کدام اند ؟

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور گفت:امروز همدان با دمای 6- سرد ترین استان کشور و بندر عباس با 29 درجه گرم ترین استان کشور بوده است .

برای استان های واقع در جنوب غرب کشور رگبار پراکنده پیش بینی می شود که از بعد از ظهر فردا با نفوذ جریان سرد شمالی برای غرب دامنه های دریای خزر و بخش هایی از جنوب و غرب کشور بارش باران پیش بینی می شود .

وی گفت : از روز دوشنبه شاهد کاهش دمای هوا در سواحل دریای خزر خواهیم بود و این روند تا پایان هفته در این مناطق ادامه دارد.

این کارشناس هواشناسی در پایان ، دمای هوای امروز تهران را در گرم ترین ساعات 15 درجه سانتی گراد اعلام کرد.


جدول آب و هوای استان های کشور
 


آب و هوای مناطق مختلف کشور در یک نگاه

ارسال نظرات