خبرهای داغ:

تجمع اعتراضی نمایندگان مجلس خوزستان به دلیل مصوبه محرمانه دولت برای انتقال آب

نمایندگان خوزستان تا تعیین تکلیف این نامه و پاسخ شفاف و صریح رئیس جمهور پیرامون مفاد آن در مقابل تریبون مجلس تحصن خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۸۶۶۴۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،مهندس الباجی نماینده مردم اهواز در این زمینه گفت : نمایندگان خوزستان تا تعیین تکلیف این نامه و پاسخ شفاف و صریح رئیس جمهور پیرامون مفاد آن در مقابل تریبون مجلس تحصن خواهند کرد.

وی افزود : مردم خوزستان دیگر تاب تحمل ادامه سیاست های تبعیض آمیز و ظالمانه انتقال آب سرشاخه های کارون ، دز و کرخه به فلات مرکزی، اصفهان و کرمان را ندارند.

الباجی در پایان گفت : نمایندگان خوزستان و چهارمحال بختیاری در مجلس شورای اسلامی در حال تدوین نامه اعتراضی به این مصوبه هیئت دولت هستند. وی در ادامه گفت بیان کرد: انتقال آب از خوزستان به فلات مرکزی بر خلاف نص صریح قانون و مصوبه های شورای عالی آب است.

درگیری لفظی الباجی با نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه خروج روحانی از مجلس



الباجي: دولت حق ندارد مصوبه محرمانه صادر كند و این را بدانید نمایندگان خوزستان سکوت نخواهند کرد.

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز درباره گفت: این تجمع اعتراضی به دلیل مصوبه محرمانه هیئت دولت برای انتقال آب از سرچشمه رودخانه های استان خوزستان صورت گرفت.

وی افزود : دولت برای انتقال آب به فلات مرکزی حق آبه استان های خوزستان و چهارمحال بختیاری و نیاز آبی آنها را در نظر نگرفته است.

سامری : 5میلیون نفر در خوزستان در حال مرگ هستند .

عبدالله سامری نماینده خرمشهر در صحن علنی با فریاد می‌گفت: رئیس جمهور در جلسه علنی امروز به همه موارد اشاره کرد اما درباره خوزستان حرفی نمی‌زند این درحالی است که 5 میلیون نفر در خوزستان در حال مرگ هستند.

دکتر علی ساری دیگر نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در این زمینه اظهار داشت : انتقال آب کرخه و کارون برای مصارف کشاورزی و صنعتی استان های دیگر برخلاف مفاد اسناد بالادستی و مصوبات مجلس شورای اسلامی است و یقینا نمایندگان مردم پیگیر حقوق استان خواهند بود.

فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک: تجمع اعتراضی نمایندگان مجلس خوزستان به دلیل مصوبه محرمانه دولت برای انتقال آب بود.انتقال آب از سرشاخه رودهای خوزستان برخلاف نص صریح قانون است.

لازم به یادآوری است این تجمع لحظاتی پیش با وساطت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و با وعده برگزاری نشست اضطراری با اعضای هیات دولت پایان یافت.

ارسال نظرات