استاندار لرستان گفت: باید زیر ساخت‌های پژوهش در استان فراهم شود و تسهیلات بانکی و اعتبارات مورد نیاز در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد تا بتوانند وارد بازار شوند و محصولات خود را تجاری سازی کنند
کد خبر: ۸۷۸۶۷۴۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، هوشنگ بازوند در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای علمی استان که در سالن ورزشی دانشگاه لرستان برگزارشد، ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش یک سرمایه گذاری استراتژیک در کشور است و برای ما نیز باید اینگونه باشد چرا که می‌تواند هزینه‌ها را کم کند.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار در سایه توسعه پژوهش و فناوری امکان پذیر است افزود: باید زیر ساخت‌های پژوهش در استان فراهم شود و در غیر این صورت به توسعه پایدار نمی‌توانیم برسیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه بازدید از نمایشگاه امروز امیدوار کننده بود و دست آوردهای خوبی در استان دیدم گفت: با این وجود، چالش اصلی این فناوران و پژوهشگران این است که نمی‌توانند دستاوردهای خود را تجاری سازی کنند و نیازمند کمک ما هستند.

وی بیان کرد: لازم است جلسه‌ای با ادارات و دستگاه‌های مختلف ذی نفع و زی ربط گذاشته شود و مورد بررسی قرار گیرد تا چالش‌های آنها نیز شناسایی و رفع شود.

بازوند با اشاره به اینکه باید تسهیلات بانکی و اعتبارات مورد نیاز در اختیار این واحدها قرار بگیرد تا بتوانند وارد بازار شوند و محصولات خود را تجاری سازی کنند عنوان کرد: با انجام این کار گام‌های بزرگی در حوزه پژوهش استان برداشته می‌شود.

وی در جواب این سوال که دست آوردهای پژوهشگران ما در حال خاک خوردن هستند، افزود: انشالله هفته آینده نیز جلسه‌ای در این زمینه برگزار می شود.


ارسال نظرات