خبرهای داغ:
شبستان امامزاده قاسم (ع) سمنان همزمان با دهه وقف افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۸۶۸۸۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، همزمان با ماه ربیع‌الاول و دهه وقف، شبستان امامزاده قاسم (ع) سمنان افتتاح و از ضریح جدید آن نیز رونمایی شد.

امامزاده قاسم (ع)، از نوادگان حضرت ابوالفضل (ع) به جهت شاگردی امام حسن عسکری (ع) و نمایندگی آن امام بزرگوار در خراسان و استرآباد و قومس، در عرف مردم سمنان به امامزاده قاسم عسکری (ع) شهره شده است.

امامزاده قاسم (ع) در جوار بقعه امامزادگان علویان سمنان واقع شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان در این مراسم اظهار داشت: برای ساخت و تکمیل شبستان ۱۸۰ متری امامزاده قاسم (ع) سمنان، ۳۰۰ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی (طرح مودت) و اعتبارات دولتی و سازمان اوقاف هزینه شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله سلیمانی‌فرد ادامه داد: این پروژه که برگرفته از مفاهیم قرآن و سنت بوده، توسط هنرمندان سمنانی اجرا شده و به جهت ظرافت‌های فنی و معماری یک سال ونیم به طول انجامیده است.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه سال جاری، ۲۶ پروژه در بقاع متبرکه شهرستان سمنان با اعتباری بالغ‌بر سه میلیارد تومان اجرایی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان ادامه داد: وقف نقش بسیار مهمی در بحث محرومیت‌زدایی دارد؛ بسیاری از بیمارستان‌ها، مدارس و مراکز درمانی و ... خیرساز هستند و در بستر وقف بنا شده‌اند.

سلیمانی‌فرد اظهار کرد: خداوند متعال پاداش واقفان را هم در دنیا و هم در آخرت می‌دهد؛ وقف تنها یک سرمایه‌گذاری وسیع نیست، بلکه می‌توان به شکل مشارکتی یک وقف را انجام داد.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های همه واقف باشیم در جوار بقاع متبرکه و مکان برگزاری نمازهای جمعه دایر می‌شود و افراد متخصصی مشاوره می‌دهند و هر کسی با هر توان مالی که باشد، می‌تواند به سنت حسنه وقف بپردازد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان افزود: خیلی مهم نیست که فرد به‌صورت انفرادی بخواهد وقفی را ایجاد کند یا به‌صورت مشارکتی و دسته‌جمعی، بلکه نیتی که مدنظرش است، را انتخاب می‌کند و به‌صورت انفرادی یا گروهی مشاوره‌ای به او داده می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها