بانک‌های خصوصی نیز موظف اند در رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم همراهی لازم را با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۳۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در بیست و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، از عملکرد ضعیف بانک‌های خصوصی استان به شدت انتقاد نمود وگفت: سرمایه موجود در بانک‌های خصوصی نیز همچون بانک‌های دولتی از تجمیع سپرده‌های مردم تشکیل شده و بانک‌های خصوصی نیز موظف اند در رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم همراهی لازم را با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

اسداله درویش امیری ضمن قدردانی از بانک‌های عامل استان که با تعهد و مسئولیت‌پذیری در راستای تثبیت و رونق اشتغال استان تلاش نموده اند، به رتبه بندی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مصوب ستاد اقتصادی مقاومتی استان اشاره نمود وافزود: بانک‌های "کشاورزی"، "ملی" و "صنعت و معدن" در زمینه بررسی و پرداخت تسهیلات طرح‌های رونق تولید و اشتغال به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در استان کسب نموده اند که از سوی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید مجدد بر ضرورت همکاری شبکه بانکی استان اظهار داشت: بانک‌های عامل بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی و ابلاغیه ستاد مرکزی اقتصادی مقاومتی کشور باید همکاری لازم، فرصت تثبیت و ایجاد اشتغال و رونق تولید را در استان فراهم نمایند.

استاندار زنجان از فرمانداران شهرستان‌های تابعه خواست تا ضمن دریافت گزارشی از برش شهرستانی تسهیلات پرداخت شده، بر عملکرد واحدهایی که تسهیلات دریافت نموده اند و میزان تاثیر تسهیلات ارائه شده، نظارت غیرمستقیم داشته باشند.

مقام عالی استان افزود: در ‌سالی‌که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری شده است، بانک‌های خصوصی نیز باید در عمل همکاری لازم را با ستاد اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به تعداد طرح‌های معرفی شده به شبکه بانکی استان جهت دریافت تسهیلات رونق تولید اشاره نمود و گفت: از مجموع 789 طرحی که توسط دو کارگروه کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به بانک‌های عامل استان معرفی شده اند، 265 طرح، تسهیلاتی به میزان 185 میلیارد تومان دریافت نموده اند.

وی 79 طرح با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد تومان را در شُرف انعقاد قرارداد متقاضیان با بانک‌های عامل استان اعلام و افزود: 140 طرح نیز به میزان 121 میلیارد تومان از سوی شبکه بانکی در دست بررسی می باشد.

درویش امیری یادآور شد: 302 طرح از این مجموعه بدلایل مختلفی از سوی بانک‌های عامل مردود اعلام شده و در جلسه پیشین شورای هماهنگی بانک‌ها مقرر گردید این طرح‌ها بصورت مجزا مورد پالایش قرار گیرند و درصورت تائید، مجددا به سیستم بانکی معرفی شوند.

استاندار زنجان در ادامه بر ضرورت فعال‌سازی هفت کارگروه ذیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان تاکید و تصریح نمود: کارگروه‌های ذیل ستاد می توانند با بهره گیری از تجارب سایر استان‌های کشور و در صورت نیاز با استفاده از کارشناسان مشاور، نسبت به ارائه برنامه‌ها و راهبردهای عملیاتی اقدام نمایند.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل بازارچه‌های عرضه محصولات کشاورزی در گذرگاه‌های ورودی شهرهای استان تاکید نمود و خاطرنشان کرد: با پیگیری معاون عمرانی استانداری زنجان، مشکلات لازم در ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات کشاورزی مرتفع گردد تا در گذرگاه‌های ورودی هریک شهرهای استان شاهد عرضه بخشی از تولیدات داخلی استان باشیم.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود با جمع‌بندی و انعکاس صحیح و کاملی از عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، ضمن بهره مندی از سهم استان زنجان در بخش اعتبارات،در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی جزو استان‌های پیشرو باشیم.

ارسال نظرات