مردم و سازمان‌های مردم نهاد در توسعه آموزش‌های همگانی و پیشگیری از مصرف موادمخدر، اساسی ترین راهکار مبارزه همه جانبه با این معضل اجتماعی نقش مهمی را دارند.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۳۹
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان توجه به نقش مردم و سازمان‌های مردم نهاد در توسعه آموزش‌های همگانی و پیشگیری از مصرف موادمخدر را اساسی ترین راهکار مبارزه همه جانبه با این معضل اجتماعی دانست و گفت: مبارزه با مواد مخدر در گام نخست نیازمند همدلی، همراهی و مشارکت همه اقشار جامعه است.

اسداله درویش امیری با اشاره به اثربخشی و کارآمدی سازمان‌های مردم‌نهاد در جلب مشارکت و فعالیت‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: در عصر کنونی، توسعه و پیشرفت جوامع مستلزم فراهم نمودن زمینه مشارکت خلاق و سازمان‌یافته مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان "بسترسازی" و هموارنمودن مسیر حضور فعالانه سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی را لازمه توسعه و پیشرفت جامعه و ارتقاء فرهنگ مشارکت اجتماعی اقشار و گروه‌های مختلف مردم دانست و افزود: جهت تحقق مشارکت همگانی و همه جانبه مردم، توجه به حوزه‌های مختلف همانند آموزش همگانی جامعه، اطلاع رسانی مناسب و موثر به جامعه، بهره گیری از پتانسیل های رسانه های جمعی، استفاده از توانمندی های دینی و مذهبی، توجه به توان بسیار بالای خیرین و گروه‌های مرجع، الگوههای موثر اجتماعی، هنری، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و علمی ضروری است.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که "زیبنده جامعه اسلامی نیست که شاهد سقوط فرزندان خود به دام اعتیاد باشد"، یادآور شد: نهادهای مذهبی و مردمی باید آگاه سازی جامعه را برای مصون ماندن از خطرات اعتیاد در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی اجتماعی نمودن امر مبارزه با مواد مخدر را سیاست اصلی و محوری ستاد‌های مبارزه با مواد مخدر عنوان نمود و گفت: حضور سازمان‌های مردم‌نهاد تضمین کننده این رویکرد خواهد بود و در این راستا ستاد مبارزه با مواد مخدر و شوراهای هماهنگی استان‌ها تمام توان خود را به کار گرفته اند تا هدف حضور "گسترده و فعال سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه‌های مختلف اجتماعی" امکان‌پذیر گردد.

درویش امیری با اشاره به رهنمود های مقام معظم رهبری در انجام اقدامات جهادی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و رهایی آسیب دیدگان از مضرات اعتیاد، انجام امور عادی کفایت نمی کند، بلکه باید بصورت فرابخشی و با بهره گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جامعه و مشارکت عمومی، اقدامات موثری در این حوزه صورت پذیرد.

مقام عالی استان برگزاری همایش ملی صیانت و گفتمان سازی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر را فرصت مناسبی برای هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد در جهت اجتماعی‌نمودن امر مبارزه با مواد مخدر و چگونگی استفاده از ظرفیت های بزرگ مردمی دانست و یادآور شد: همدلی و همسویی آحاد مختلف جامعه ضرورت اصلی و مهم در موفقیت امر مبارزه با آسیب های اجتماعی به ویژه پیشگیری از اعتیاد به شمار می رود.

ارسال نظرات