در راستای دستیابی به خودکفایی داخلی، همت مضاعف دانش‌آموزان در رشد ظرفیت های علمی کشور ضروری است.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۴۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار شهرستان ابهر در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموزی شهرستان ابهر با حضور جمعی از مسئولین و خانواده معظم شهدا در سالن شهید باهنر آموزش و پرورش این شهرستان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا از آنها به عنوان دلاورمردان تاریخ یاد نمود وگفت : شهدا مظهر اراده و تقوی هستند که با نثار جان خود از میهن و ارزشهای اسلامی دفاع نمودند.

علی حیدری افزود: در اوایل انقلاب بحث انقلاب فرهنگی بوجود آمد و با فرمان تشکیل بسیج توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، انقلاب فرهنگی تجلی خواصی به خود گرفت به گونه ای که، با آغاز جنگ تحمیلی، حضور بسیجی‌وار مردم در جبهه حق علیه باطل، موجب شد تا امروز ما در امنیت کامل باشیم و این امنیت را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.

وی اظهار داشت: دانش آموزان باید تلاش کنند تا مشکلات را با همت و همکاری یکدیگر مرتفع سازند. ایران اسلامی چند سالی در تحریم های ظالمانه قرار گرفت و مشکلات زیادی را متحمل شد.

حیدری به تحمیل تحریم های علیه کشور اشاره نمود و یادآور شد: باید با رشد علم و دانش، خودکفایی کشور را به حداکثر برسانیم و در عین حال وابستگی کشور را به سایر کشور کمتر کنیم. برای تحقق این مهم نیاز به همت مضاعف دانش آموزان برای کسب علم و دانش است.

فرماندار شهرستان ابهر در ادامه افزود : حفظ و حراست از آرمان‌ها و ارزشهاي انقلاب اسلامي وظيفه و مسئوليت عقلي، ملي و ديني تمامي اقشار جامعه و دانش آموزان است که بعنوان سرمایه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با کسب علم، پشتوانه نظام بوده و در جهت رشد و آبادانی این کشور سهیم باشند.

گفتنی است شهرستان ابهر دارای 400 شهید و 850 جانباز والا مقام می باشد که از این تعداد ، 14 شهید فرهنگی و 45 شهید دانش آموز هستند.

ارسال نظرات