با توجه به ظرفیت تولید زیتون در کشور باید محصول زیتون را در نوع های مختلف مهیای بازار صادراتی کنیم.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۵۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه صادرات بهینه زیتون نیازمند افزایش مشوق های صادراتی است،گفت: خلاء تنوع در صادرات زیتون ایرانی در نوع های مختلف مانعی برای حضور بهینه در بازار صادراتی زیتون به شمارمی آید.

علی وقف چی با اشاره به صادرات زیتون، افزود: یکی از موضوعاتی که باید در توسعه صادرات محصولات کشاورزی از جمله زیتون مدنظر قرار بگیرد این است که باید میزان باقیمانده های سموم در محصولات کشاورزی با راهکارهای مشخص در صنعت کشاورزی بررسی ،تجزیه و تحلیل شود.

وی با بیان اینکه نحوه بسته بندی درمحصولی همچون زیتون بویژه در حیطه صادراتی بسیار حائزاهمیت است، تصریح کرد: نبود تنوع در ارائه زیتون ناب ایرانی دربازار صادراتی موجب می شود که نتوانیم در بازار صادراتی حضور موفقی بعمل آوریم.

وقف چی تصریح کرد: دربسیاری از کشورها شاهد تنوع ارائه زیتون در راستای فرآوری و انواع مختلف در بازار صادراتی هستیم ؛ بنابراین با توجه به ظرفیت تولید زیتون در کشور باید محصول زیتون را در نوع های مختلف مهیای بازار صادراتی کنیم.

وی ادامه داد:آموزش صادرات زیتون کاران موضوعی که است که نیازمند نگاه ویژه است و این درحالی است که صادرات بهینه زیتون نیازمند افزایش مشوق های صادراتی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه برای تقویت صادرات زیتون باید ابعاد داخلی وخارجی در یک راستا مورد حمایت قرار گیرد،یادآورشد:برای صادرات محصولات کشاورزی باید مطابق با استانداردهای تجاری جهانی،محصولات را به سمت بازارهای جهانی برای فروش رهنمون کرد.

ارسال نظرات