مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت :میزان مصرف برق در هشت ماهه امسال در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه پارسال 8 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۶۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در نشست اصلاح الگوی مصرف میزان برق مصرفی در هشت ماهه سال جاری را یک میلیون و 224 هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: این درحالیست که این میزان در مدت مشابه پارسال یک میلیون و 130 هزار مگاوات بوده است.
داوود راهزادی همچنین از افزایش 10 درصدی پیک مصرف برق در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود :پیک مصرف برق در تابستان سال گذشته 357 مگاوات بوده است که این میزان در تابستان امسال به 394 مگاوات افزایش یافت.
وی علت این افزایش را مصرف بی رویه برق در بخش های خانگی،صنعتی، کشاورزی، تجاری و ساختمان های عمومی و اداری، تلفات انرژی و نیز فرسوده بودن تجهیزات و تکنولوژی های قدیمی برشمرد و گفت: برنامه ریزی، قانون گذاری و اجرای صحیح قانون،مدیریت مصرف و اصلاح الگوی آن مهمترین راهکار برای کاهش مصرف برق در استان است.
راهزادی تعداد مشترکان برق در استان را 231 هزار انشعاب برشمرد و افزود: از این مجموع 195 هزار مشترک در بخش خانگی، 9 هزار و 900 مشترک عمومی و اداری، 2 هزار و 300 مشترک کشاورزی، 22 هزار و 100 مشترک تجاری و هزار و 260 مشترک صنعتی و بقیه آزاد هستند.
مسئول گروه بهداشت،ایمنی،محیط زیست و انرژی صنعت، معدن و تجارت استان هم از شناسایی 10 واحد صنعتی پرمصرف در بخش های گاز، برق و سوخت مایع خبر داد و گفت: شرکت سیمان یاسوج، آرد و نشاسته و گلوکز دنا ، پتروشیمی گچساران، آرد مارون، تصفیه روغن اکسین، بویر صنعت، ته تی تاک، ره آوران سازه، فرآورده های غذایی و قند یاسوج و نیز شرکت تعاونی 2535 دنا صنعت از جمله این واحدهای صنعتی هستند.
حیدری اصل میزان سالیانه مصرف انرژی در این واحدها را 59 و نیم مگاوات برق، بیش از هزار و260 میلیون متر مکعب گاز و 79 هزار و 203 لیتر سوخت مایع اعلام کرد و افزود:به منظور بررسی،ممیزی و اصلاح الگوی مصرف انرژی و فرآیند تولید در این واحدهای صنعتی کمیته انرژی و اصلاح الگو در این سازمان تشکیل شده است.
رئیس پژوهش و فناوری شرکت گاز استان نیز میزان مصرف گاز در هشت ماهه اول امسال در استان را 221 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: از این میزان 142 میلیون متر مکعب در بخش خانگی، 59 میلیون متر مکعب در بخش صنعت و بقیه در بخش تجاری مصرف شده است.
ریحان بهادر تعداد مشترکان گاز در استان را 163 هزار مشترک برشمرد و افزود: از این تعداد 95 درصد خانگی ،4 درصد تجاری و بقیه صنعتی است.
وی گفت: در سال گذشته 463 میلیون متر مکعب گاز در استان در بخش های مختلف به مصرف رسیده است.
معاون عمرانی استاندار نیز با اشاره به سرانه مصرف بالای استان در زمینه آب و برق بر فرهنگ سازی و رعایت اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی حامل های انرژی در استان تاکید کرد و گفت: وزش بادهای شدید و متناوب و همچنین وجود روان آب ها و مهار آنها زمینه خوبی برای سرمایه گذاری و تولید انرژی در استان است که مسئولان و دستگاه های متولی باید با انجام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی و با احداث نیروگاه های بادی و برقآبی زمینه تحقق این مهم را فراهم کنند.
پژمان نیک اقبالی همچنین بر ممیزی و بهینه سازی مصرف، ارائه آموزش های همگانی با استفاده از ظرفیت های رسانه به ویژه صداوسیما، نصب و توسعه کنتورهای هوشمند در بخش های مختلف و همچنین نصب سنسور و استفاده از پنجره های دوجداره در ساختمان های عمومی و اداری و شخصی تاکید کرد و گفت:یکی از راهکارهای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است مدیریت و اصلاح الگوی مصرف در همه زمینه ها است و نامگذاری سال اصلاح الگوی مصرف از سوی معظم له تنها مربوط به سال 88 نیست.
ارسال نظرات