خبرهای داغ:
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: افرادی که از خون شهدا برای نشستن در صندلی مدیریت سواستفاده و از اموال مردم، حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، وجدان خود را آتش زده‌اند.
کد خبر: ۸۷۸۷۰۱۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
حقوق بگیران نجومی وجدان خود را آتش زده‌اند/تفکر سکولار آینده اسلام را تهدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امشب در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور که در سالن همایش‌های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام شد، با بیان اینکه عالم خلقت محل آزمون و امتحان الهی است، اظهار کرد: انسان باید آگاه باشد که زندگی در دنیا با سختی و دشواری همراه است و باید برای سعادت آخرت خود تلاش کند.

وی اضافه کرد: انسان در مسیر آزمون الهی باید نسبت به تقدیر خداوند متعال رضایت داشته باشد، چراکه خداوند متعال برخی از بلاها و مصیبت‌ها را برای تنبیه مردم نازل می‌کند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه خداوند مجازات بخش ناچیزی از عملکردهای نادرست را در دنیا به انسان می‌رساند، تصریح کرد: اینکه فردی می‌تواند هزاران سال بدون سختی در دنیا زندگی کند، خیالی خام است به همین علت باید در عمر کوتاه وظایف خود را شناسایی کرده و برای زندگی جاودانه آخرت آماده شود.

وی از وظیفه اجتماعی به عنوان یکی از آزمون‌های سخت الهی نام برد و عنوان کرد: برخی افراد در آزمون الهی خود باید از دین و جان مردم حراست کنند؛ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای انجام وظیفه و قبولی در آزمون جان‌ و مال‌ خود را فدا کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه شهدا برای حفظ دین و جان مردم به شهادت رسیدند، گفت: افرادی که از خون شهدا برای نشستن در صندلی مدیریت سوءاستفاده کرده و از اموال مردم، حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، وجدان خود را آتش زده‌اند.

وی با بیان اینکه رخدادهای هشت سال دفاع مقدس در طول تاریخ ایران بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: افرادی از این حماسه برای رسیدن به ریاست سوءاستفاده کرده و برای خوشی موقت خود دستاورد شهدا را زیر پا گذاشته‌اند.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: ریشه خباثت‌های مذکور به شناخت انسان بازمی‌گردد و با قلب او ارتباط دارد که در صورت اصلاح مشکل رفع می‌شود، اما درغیراینصورت مریضی او ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه غالب لشکر مقابل امام حسین(ع) اعمال عبادی از جمله اقامه نماز را انجام می‌دادند، مطرح کرد: براساس قانون، مصوبات مجلس شورای اسلامی باید توسط شورای نگهبان مورد تأیید قرار گیرد تا مخالف اسلام و قانون اساسی نباشد، اما در عمل به نگاه اسلام نسبت به مباحث مختلف از جمله معاملات مالی توجه نمی‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی از جایگاه ولایت فقیه در روایات ائمه اطهار(ع) یاد کرد و گفت: برخی از افراد نسبت به جایگاه ولایت فقیه غافل بوده و با تفکر سکولاریسمی برای رسیدن به منافع خود نسبت به آموزه‌های دینی هم بی‌توجه هستند.

وی به برخی از ناهنجاری‌های فرهنگی موجود در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در نگاه برخی از سکولارها، آموزه‌های دینی در امور مختلف مادی به صورت کامل حذف می‌شود؛ قرآن کریم در داستان‌های برخی از پیامبران الهی این آسیب را به انسان‌ها هشدار داده است.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حوزه دین از حوزه زندگی اجتماعی جدا شده است، عنوان کرد: افرادی سیاست را از دین جدا دانسته و در ارتباط با آمریکا به آموزه‌های دینی بی‌توجه بوده و فقط به دنبال مصلحت کار خود هستند؛ ریشه مفاسد اجتماعی به جدایی حوزه دین و حوزه دنیا وابسته است.

وی اضافه کرد: فقیهی که فقط به دنبال اعمال عبادی است نباید کاری با حکومت داشته باشد، اما ولایت فقیهی که دین را در بعد سیاسی و بین‌المللی درک کرده به شیوه مطلوبی می‌تواند روابط جامعه اسلامی با جوامع بین‌المللی را تعیین کند به همین علت برای رعایت دین در مجلس، شهرداری و ریاست جمهوری باید حکم ولایت فقیه اجرا شود.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه تفکر سکولاریسم، آینده انقلاب و اسلام را در سطح جهان تهدید می‌کند، تأکید کرد: اگر نظام اسلامی در ایران به شکست برسد در جاهای دیگر به نتیجه نمی‌رسد، چراکه برای نظام اسلامی صدها هزار شهید فدا شده است و این دستاورد باید حفظ شود و با کوتاهی خود به صدها هزار شهید خیانت کرده‌ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها