وزیر سابق اطلاعات تمدید قانون داماتو را نقض برجام خواند و گفت: دشمن از اقتدار نظام اسلامی در منطقه وحشت‌زده است چراکه به خوبی می‌داند موشک‌های ایران به رژیم صهیونیستی می‌رسد.
کد خبر: ۸۷۸۷۰۳۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
 به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی امشب طی سخنانی در نخستین یادواره شهدای مسجد شهید سید مصطفی خمینی قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: اینکه شهدا زنده هستند و نزد خداوند متعال روزی می‌گیرند باید به عنوان یک باور در میان مردم جامعه اسلامی ترویج شود.

وی با تأکید بر اینکه شهدا مسیر انقلاب اسلامی را مدیریت می‌کنند، اضافه کرد: زنده بودن آنها در مدیریت آنها به اثبات می‌رسد همان‌طور که امام حسین(ع) بعد از هزاران سال اکنون نیز جمعیت 25 میلیون نفری را در حماسه پیاده‌روی اربعین مدیریت می‌کند.

وزیر سابق اطلاعات به جایگاه اربعین امام حسین(ع) در روایات ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: ظهور امام زمان(عج) با مدیریت شهدا، عنصر والای شهادت و جریان امام حسین(ع) گره خورده است به همین علت برافراشته شدن پرچم یالثارات‌الحسین(ع) یکی از نشانه‌های ظهور حضرت ولیعصر(عج) است که اکنون ندای برافراشته شدن این پرچم به نقاط مختلف دنیا منعکس داده می‌شود.

 وی از سخنان امام خمینی(ره) در مورد نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) و راهکارهای پیشبرد اهداف نظام اسلامی یاد کرد و افزود: با وجود اینکه برخی از افراد در مخالفت با رهبری به دنبال تحریف مسیر امام خمینی(ره) هستند اما ایشان به صورت مستمر حفظ خط و آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داده‌اند.

مصلحی با بیان اینکه شهدا امور متنوع نظام اسلامی را در عرصه‌های مختلف مدیریت می‌کنند، تصریح کرد: در دوره اصلاحات نگرانی‌های بسیاری وجود داشت اما شهدا عنایت ویژه‌ای به مردم و نظام داشتند و از دستاوردهای خود حراست کردند؛ در شرایط کنونی باید نام و نشان افرادی که مخالف مسیر انقلاب هستند برای همگان نمایان شود.

وی با تأکید بر اینکه شهدا تربیت فرزندان خود را مدیریت می‌کنند، عنوان کرد: استفاده از آموزه‌های تاریخی یکی از ابزار هدایت بشر بوده که قرآن کریم به شیوه مطلوبی از این ابزار استفاده کرده است به همین علت رخدادهای تاریخی باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه بدنه مردم باید در برگزاری یادواره شهدا مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس استمرار حرکت عاشورای امام حسین(ع) بوده است به همین علت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس در مسیر نهضت امام حسین(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: آموزه‌های حماسه عاشورا باید برای مردم تبیین شود که بر اساس این آموزه‌ها 18 هزار نامه امام حسین(ع) همانند قدرت و ثروت در شرایط کنونی است؛ اهل کوفه آقازاده‌ها و داراها بودند که کوفه را از یک لشکرگاه به شهر تبدیل کردند.

مصلحی تمدید قانون داماتو را نقض برجام خواند و عنوان کرد: دشمن از اقتدار نظام اسلامی در منطقه وحشت‌زده است چراکه به خوبی می‌داند موشک‌های ایران به رژیم صهیونیستی می‌رسد هر چند تحریم‌های کنونی با تحریم‌های دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و آن دوران با وجود اینکه تسلیحات پیشرفته در اختیار نداشتیم با قدرت ایمان مردم توانستیم مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه برای تامین امنیت و اقتدار کنونی کشور هزینه‌های سنگینی پرداخته شده است، تصریح کرد: جوانان متخصص نظام اسلامی برای رسیدن به آرمان‌های خود سختی‌ها را تحمل کرده و توانستند موشک‌های پیشرفته مورد نیاز کشور را تهیه کنند.

مصلحی اضافه کرد: برخی همانند اوباما می‌گویند تحریم‌ها کشور را به زانو درآورده است درحالی که فقط 30 درصد مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها ارتباط دارد و اکنون بر اساس گفته‌های مسؤولان غربی، ایران منافع استکبار جهانی را به خطر انداخته است.

وزیر سابق اطلاعات از وجود ماشین‌های خارجی و کالاهای قاچاق در کشور یاد کرد و ادامه داد: این کالاها سبب تعطیلی کارخانه‌های داخلی و بیکاری جوانان شده است.

وی با تأکید بر اینکه عبرت‌آموزی از رخدادهای تاریخی باید مورد توجه اقشار مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد، یادآور شد: اکنون برخی افرادی که ادعا می‌کنند با رهبری بوده‌اند، مقابل سخنان ایشان ایستاده‌اند.

مصلحی با اشاره به اینکه یهود معاویه را با سرمایه‌گذاری 25 ساله در کنار پیامبر اسلام(ص) قرار داد، عنوان کرد: در نقشه نفوذ، فردی را در جایگاه‌های مثبت قرار می‌دهند تا در دیدگاه مردم مثبت نشان داده شود تا بعد از سال‌های متوالی گفتمان ناب را توسط این شخص تغییر ‌دهند.

وی با بیان اینکه حرکت اربعین به دنیا پیام حماسی عاشورا را منتقل می‌کند، گفت: مذاکره در دین اسلام جایگاه مشخصی دارد اما نباید از مصادیق مذاکره برداشت‌های سلیقه‌ای داشته باشیم.

استاد برجسته خاطرنشان کرد: متن برجام احساس ذلت و سرافکندگی را به دنبال دارد و طی یک سال اخیر بر اساس بررسی‌های انجام شده 83 مصوبه توسط کنگره آمریکا برای اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران به تصویب رسیده است به همین علت افرادی که چشم خود را به بیگانه‌ها بسته‌اند باید ولایت مداری خود را به اثبات رسانده و وظایف اصلی خود را دنبال کنند.

وی از تلاش استکبار برای تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی یاد کرد و گفت: نظام سرمایه‌داری آمریکا بر اساس اسناد مشخص، در حال سقوط بوده اما این سقوط نیازمند زمان است و سخنان کاندیدهای ریاست جمهوری آمریکا به صورت دقیق طراحی شده است تا از این سقوط جلوگیری کند.

مصلحی با تأکید بر اینکه رئیس جمهور جدید آمریکا شعارهای جدید را مطرح کرده است، عنوان کرد: برخی از رفتارها و افکار این فرد دور از شأن یک انسان است و در فرهنگ اجتماعی انسان‌های آبرومند جایی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج سال اخیر کشورهای مختلف اطراف خلیج فارس برای برکناری بشار اسد برنامه‌ریزی کرده و تجهیزات نظامی خود را به میدان آورده‌اند اما تاکنون نتوانسته‌اند بر اراده رهبر انقلاب اسلامی مبنی استمرار ریاست بشار اسد غلبه کنند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دشمن در عرصه‌های مختلف به زانو درآمده است، اظهار کرد: مسؤولان باید از این فرصت استفاده کنند و نظام اسلامی را به سمت اهداف مورد نظر حرکت دهند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به مجلس شهدا عنایت خاصی دارند، مطرح کرد: این مجالس باید به صورت پرشوری در نقاط مختلف ایران اسلامی برگزار شود تا نسل جوان و نوجوان انقلاب اسلامی با آموزه‌های دفاع مقدس آشنا شده و راه رزمندگان را ادامه دهند.

مصلحی از جایگاه خانواده شهدا در جامعه اسلامی یاد کرد و ادامه داد: تکریم این خداوندها باید مورد توجه اقشار مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد چراکه این افراد به عنوان الگوی صبر و مقاومت از سرمایه‌های اصلی نظام اسلامی هستند.

ولی در پایان سخنان خود عنوان کرد: خدمت به مردم سعادتی است که نصیب هر فردی نمی‌شود به همین علت هر فرد مسؤول باید در جایگاه خود برای جلب رضایت خداوند متعال و رسیدن به جایگاه‌های والای اخروی تلاش کند.

ارسال نظرات