همزمان با دهه وقف عصر امروز نشست خبری اداره اوقاف شهرستان اشکذر با حضور اصحاب رسانه شهرستان در دفتر رییس این اداره برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۰۶۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، همزمان با دهه وقف عصر امروز نشست خبری اداره اوقاف شهرستان اشکذر با حضور اصحاب رسانه شهرستان در دفتر رییس این اداره برگزار شد.

در این نشست رئیس اداره اوقاف اشکذر ضمن اشاره به تعداد موقوفه های ثبتی شهرستان در سامانه اداره اوقاف افزود: ۱۱۱۰موقوفه در قالب ۳۷۴۴ رقبه از شهرستان اشکذر در سامانه اوقاف به ثبت رسیده است.

"رمضان علی خادمی" ادامه داد: از این ۳۷۴۴ رقبه،تعداد ۲۶۹۸ رقبه به طور مستقیم زیر نظر این اداره اداره میشود و مابقی رقبه ها به طور شخصی و در راستای اجرای نیت واقف اداره میشود.

خادمی به وقف های جدیدی که در این اداره به ثبت رسیده است اشاره کرد و گفت: در طول امسال تعداد ۱۰ وقف جدید در این اداره به ثبت رسیده است که ۳ وقف دیگر در حال کار میباشد که تا انتهای سال به پایان میرسد.

رئیس اداره اوقاف اشکذر موقوفه هایثبت شده از سال ۹۳ تابه الان را بیش از ۳۰ مورد دانست و خاطر نشان کرد:در سال گذشته نیز ۱۳ موقوفه در این اداره به ثبت رسیده است.

وی افزود: وقف هایی ثبت شده در شهرستان اشکذر بیشتر با نیت های برگزاری مجالس عزاداری،اطعام مردم و کمک به فقرا میباشد.

خادمی درپایان تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان اشکذر نیاز به موقوفه هایی با نیت هایی همچون پرداختن به امور قرآنی، امور جوانان، تحقیقات و پژوهش و بهداشت و درمان دارد.

ارسال نظرات