خبرهای داغ:
امام جمعه بوئین‌زهرا:

تمدید داماتو آخرین فتح آمریکا به تابوت برجام بود

امام جمعه بوئین‌زهرا اذعان کرد: ما از همان ابتدا به بدعهدی‌های آمریکا واقف بودیم ولی آمریکا باید بداند این عهدشکنی و تمدید داماتو آخرین فتح آمریکا به تابوت برجام بود.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۹۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امام جمعه شهرستان بوئین‌زهرا، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در خصوص تمدید ده ساله تمدیدها علیه ایران اظهار کرد: مقام ولایت بارها بر بد عهدی و خباثت رژیم استکباری آمریکا تاکید داشته اند، امام راحل نیز بارها به این مسئله اشاره کردند که نمود آن را در سخنرانی آتشین سال 42 شاهد بودیم، با این حال و با عبور از راهنمایی ها دستگاه دیپلماسی طبق قانون، کار خود را پیش برد.

وی اضافه کرد: دولت ایران با توجه به این‌که کشور پیش روی ما تنها آمریکا نیست بلکه 5+1 در آن حضور دارند وارد برجام شد ولی متاسفانه آمریکا باز هم از بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی هایش دست بر نداشت، مشخص است که سایر کشور های دخیل در این توافق جهت همسوی آمریکا خواهند داشت.

امام جمعه بوئین‌زهرا تشریح کرد: با آن‌که رفع تحریم‌ها یکی از بندهای اصلی برجام بود متاسفانه آمریکا برجام را زیر سوال برد و بار دیگر تحریم‌ها را برای 10 سال دیگر تمدید کرده و این موضوع در مجلس سنا و با کسب همه آرا بدون حتی یک رای منفی به تصویب رسید.

زرینه تصریح کرد: ما از همان ابتدا به بدعهدی ‌های آمریکا واقف بودیم ولی آمریکا باید بداند این عهدشکنی و تمدید داماتو آخرین فتح آمریکا به تابوت برجام بود.

وی ضمن تقدیر از زحمات دستگاه دیپلماسی کشور تبیین کرد: دستگاه دیپلماسی ما همواره متعهد و بدون هیچ‌گونه خباثتی در پیشبرد برجام تلاش کردند ولی متاسفانه طرف مقابل بسیار حیله گر بود و ما باید نسبت به طرف مقابل بیشتر دقت می‌کردیم.

امام جمعه بوئین‌زهرا تفرقه افکنی در کشور را از اهداف آمریکا در برجام دانست و گفت: آمریکا با ایجاد نفاق و تفرقه‌افکنی میان موافقان و مخالفان برجام سعی در نابودی ایران داشت ولی درایت رهبر معظم انقلاب مانع این کار شد.

زرینه ضمن اشاره به پیروزی‌های بزرگ ایران در سال‌های گذشته توضیح داد: همانطور که در دوران 8سال دفاع مقدس پیروز شدیم و در 13 آبان سال 1358 موفق به تسخیر لانه جاسوسی و مرکز فساد آمریکا در ایران شدیم امروز هم با تلاش و هماهنگی موفق خواهیم شد تا بار دیگر دست استکبار جهانی را از دامان ایران جدا کنیم.

وی شناخته شدن بیشتر آمریکا و آشکار شدن ماهیت‌های این رژیم را از محاسن برجام دانسته و متذکر شد: علیرغم پایبندی ایران به برجام، آمریکا بار دیگر تحریم‌ها را تمدید کرد و و حدود 6بند از این توافق نامه را زیر سوال برد و چهره و ماهیت خود را برای بسیاری از افراد آشکار ساخت.

امام جمعه بوئین‌زهرا در خاتمه خاطرنشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور، دکتر ظریف و دیگر مسئولین از نقض برجام توسط آمریکا سخن گفته‌اند لذا امیدواریم هرچه زودتر طرح سه فوریتی لغو برجام وارد مجلس شود و قاطعانه به آن رسیدگی شود.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها