مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تاکستان در خطبه نماز جمعه:
در شرایطی که 3 سال پشت سر هم به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده، هنوز نوعی سردرگمی در میان دولتمردان وجود دارد. دولت در عوض پرداختن به مسائل حاشیه‌ای از لغو کنسرت و سخنرانی در کشور و مایه شرمساری خواندن آن، باید توجه خود را به مسئله کاهش رشد علمی کشور معطوف کنند. باید به حل مسئله رکود در کشور توجه کنند.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۹۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش بسیج نیوز ؛ مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در روز 12آذرماه سال جاری پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهر تاکستان به سخنرانی پرداخت.

متن سخنرانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم و الحمد لله رب العالمین و السّلام و الصلاه علی سیدنا و نبینا ابوالقاسم محمد (ص) و آله طیّبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین و لعنةالله علی اعدائهم اجمعین.

سلام علیکم و رحمه الله

ان شاءالله این سلسله سخنرانی های پیش از خطبه‌های نماز جمعه از سوی قشر جوان دانشجو که به فرموده رهبر عظیم الشأن انقلاب در سراسر کشور در حال انجام است ثمرات مبارکی برای نظام و کشور داشته باشد. ان شاءالله.

بنده امروز در 3 حوزه نکاتی را میخواهم عرض کنم خدمتتان. اما قبل از وارد شدن به بحث بر خودم لازم میدانم ایام ماتم آل الله ایام وفات رسول الله و شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (علیهما السلام) رو تسلیت عرض کنم و هلول ماه ربیع الاول بر همه همه نماز گزاران و مردم بصیر و غیور شهرستان ........................عزیز تبریک عرض کنم و از امام جمعه محبوب و غزیزمان حضرت حجت الاسلام و المسلمین ........... به جهت اینکه این وقت را در اختیار بنده به عنوان نماینده دانشجویان بسیجی استان گذاشتند تشکر و قدردانی می نمائیم.

در این هفته ای که گذشت چندین سانحه دلخراش هم رخ داد و همگان را عزادار و مصیب زده کرد که اولین آنها انفجار تروریستی در میان جمع زائران اربعین بود و دومین‌شان هم سانحه برخورد دو قطار در سمنان بود که بنده به نوبه خودم و مجموعه بسیج دانشجویی این سوانح دلخراش رو به ملت عزیز ایران و خانواده های این عزیزان تسلیت عرض می‌کنیم.

البته در ارتباط با سانحه برخورد دو قطار مدیرعامل راه آهن کشوری هم عذرخواهی و استعفا کردند ولی تنها عذرخواهی و استعفا برای خانواده های این مرحومین کافی نیست. در پیامی که رهبر معظم انقلاب نیز در این باره صادر کردند ایشان تأکید داشتند که مسئولان از این حوادث دردناک به آسانی عبور نکنند و دغدغه حل ریشه‌ای این مصائب را در صدر اولویت‌های خود قرار دهند.

آنچه که بارها از تریبون‌های مختلف از جمله صداوسیما و نمازجمعه، اصحاب رسانه و بزرگان نظام گفته‌اند و شنیده‌ایم بحث نفوذ به مراکز حساس نظام است. نفود در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام است؛ البته بحث نفوذ بحث امروز و دیروز کشور نیست.
شما تاریخ 100 ساله ایران را مطالعه کنید، تاریخ 40 ساله انقلاب را مطالعه کنید، در دوره ستمشاهی که پر است از نفوذ علنی سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس و فرانسه و پرتغال در دربار و مراکز سطح بالای کشور، در دوره پس از انقلاب نیز مخفیانه همین نفوذ در مراکز نظام از سوی کشورهای مستکبر دنبال شده که بعضاً دستگیر شده‌اند و شما و ما نیز اخبارش را شنیده‌ایم.

برای مثال شما جریانات پشت صحنه فتنه 88 را به دقت بررسی کنید؛ به وضوح دست ایادی آمریکا و اسرائیل و انگلیس در قضایا دیده می‌شود. خط‌دهی ها را مطالعه کنید؛ شب قبل از تظاهرات شبکه‌ای ضدانقلاب شعاری را مطرح می‌کند؛ فردا در تهران آن شعار از گلوی همین داخلی‌های به ظاهر دوست انقلاب شنیده می‌شود. خب این نشان می‌دهد که نفوذ از همان روزهای اول انقلاب تا به امروز در دست اجرا بوده و گاهاً موفق هم بوده‌اند.

شما حادثه شهادت  شهید رجائی و باهنر و اعضای هیئت دولت را مطالعه کنید. آن شخصی که کیف پر از مواد منفجره را به داخل جلسه هیئت دولت برد چه کسی بود؟ یکی از اعضای همان هیئت دولت؛ این به وضوح نشان می‌دهد که بحث نفوذ بطور جدی از سوی مستکبرین در دست اجراست و گاهاً نیز موفق بوده‌اند.

اما مسئله نفوذ را نباید در سطح اشخاص دید، نفوذ جریان خزنده‌ای ست،نفوذ مانند موریانه است. همانطور که موریانه به تنهایی به جایی حمله نمی‌کند، نفوذ در انقلاب، نفوذ در مراکز حساس تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نیز با شخص نیست، جریانی ست. عقبه دارد، پشتیبانی دارد، نهاد برنامه‌ریزی و رصد اطلاعاتی دارد. اینگونه است که وقتی مرکز دروغ‌پراکنی بی بی سی رمز عملیات را اعلام می‌کند حذف سه تن از نخبگان انقلاب، از آنجایی که این جریان مخفیانه قبلاً زمینه چینی‌هایش را کرده بعضی از عوام الناس نیز متأسفانه درغفلت ما مردم انقلابی در نقشه پازل دشمن بازی می‌کنند.

اینجاست که نفوذ را شما در نهادهای تصمیم‌گیری نظام به وضوح مشاهده می‌کنید ولی متأسفانه مسئولین هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. الان هم شما نتایج این جریانات را می‌بینید؛ شعار سال مسئله اقتصادی ست، رهبری معظم بارها و بارها مسئله اقتصادی را مطرح نموده‌اند ولی دغدغه  برخی مسئولین برگزاری کنسرت در یکی از شهرها یا لغو سخنرانی هتاک به پرچم مقدس جمهوری اسلامی در یکی از دانشگاه‌های همین استان قزوین است.

البته باید توجه کرد که نفوذ جریانی، تأثیر خود را در افکار و اندیشه‌ها نیز می‌گذارد شما بررسی کنید کسی را که سوابق انقلابیش، شکنجه‌هایش در دوران طاغوت، مجاهدت‌هایش بر کسی پوشیده نیست، ولی تحت تأثیر این جریان بحث دنیای امروز دنیای موشک نیست را مطرح می‌کند و همان شخص با همان کارنامه درخشان مجاهدت‌هایش چه بسا تبدیل به مهره مطمئن جریان نفوذ می‌شود.

البته مردم باید آگاه شوند، این وظیفه بر دوش مردم انقلابی ست که تبیین کنند بحث را، در مساجد محلات، در تریبون نماز جمعه، چه از طریق قلم چه از طریق سخن بر خود وظیفه بدانند که بحث نفوذ را تبیین نمایند و البته آحاد مردم نیز دلشان با انقلاب است. قلوب این مردم با اسلام است.

شما مراسم اعتکاف در دانشگاه‌های کشور را بخوانید، بقدری استقبال پرشور است که مساجد در بعضی دانشگاه‌ها جای کافی برای این استقبال پرشور را ندارند، شما راهپیمایی 22 بهمن را ببینید، آن جمعیت پرشور را، آن حماسه‌ها در طول این 38 سال را، در هوای سرد، در زیر بارش برف، مردم با شور و شعور انقلابی حاضر می‌شوند. این نشان می‌دهد که قلوب این مردم با انقلاب است ولی باید روشنگری صورت بگیرد؛ باید مردم در رابطه با جریانات نفوذی در انقلاب آگاه شوند.

یکی از مباحثی که باید تبیین شود نتایج نفوذ این جریان و این تفکر است به مراکز حساس نظام. نفوذ در افکار شخصی باعث می‌شود، شخص تماماً از مواضع پیشین خود بازگردد و حرفی بزند که برای نظام و برای مردم هزینه های گزافی داشته باشد. حال هرچه این جریان به اشخاص رده بالاتری نفوذ کند نتایجش نیز مخرب تر است.

اگر شما موضوعاتی که از سوی برخی مطرح می‌شود را با دقت مورد بررسی قرار دهید، به وضوح ردپای نفوذ بعضی تفکرات را خواهید دید. شخصی که با تلاش و زحمت بسیار هم درس حوزوی و هم درس دانشگاهیش را خوانده و در رده‌های مختلف نظام نیز زحمت کشیده و البته موضع گیری هایش هم مشخص بوده ولی ناگهان شما می‌بینید کلید را در دستان کدخدا می‌بیند و به هر ضرب و زوری می‌خواهد این تفکر را که برای پیشرفت باید با کدخدا مذاکره کرد را پیاده کند.

خب این مسئله مصداق بارز نفوذ تفکر است، این که پیشرفت را وابسته به خشنودی آمریکا ببینیم، علیرغم تأکیدات رهبری معظم انقلاب در این خصوص گه مذاکره با آمریکا خسران است، مذاکره با امریکا هیچ سودی برای کشور که ندارد هیچ  ، که ضرر هم دارد ، ولی باز می‌بینیم تأثیر این تفکر را، که پیشرفت را منحصر در مذاکره با آمریکا می‌بیند نه تکیه بر توان نیروی متخصص داخلی.

البته باید مجلس نیز در زمینه استفاده حداکثری از توان داخلی با استفاده از ابزارهای نظارتی و قانون‌گذاری خود فراهم کند؛ و این انتقاد به طور جدی متوجه مجلس است که چرا در عوض پرداختن به موضوعاتی از این قبیل، وقت و انرژی چنان نهاد مهمی را که به فرموده امام در رأس امور کشور است معطوف به موضوعاتی کم اهمیت مثل لغو چند کنسرت و سخنرانی یا دعواهای سیاسی شده است.

یکی از مهمترین موضوعات همین مسئله حقوق‌های نجومی ست که رهبری عظیم الشأن نیز بارها به رسیدگی پرونده و اعلام نتایج آن به امت انقلابی تأکید داشته‌اند. مسئله حقوق‌های نجومی نباید به دست فراموشی سپرده شود، مسئولین امر در قوه قضاییه باید در برخورد با این تخلفات و مجلس نیز در قانون گذاری برای جلوگیری از پیش آمدن دوباره چنین تخلفاتی و دولت نیز در شناسایی متخلفین  و اطلاع رسانی به مردم اهتمام جدی ورزند.

ولی   به طور قطع تکیه بر توان داخلی باید با توجه به نیاز بازارهای داخلی و بین‌المللی باشد، هر تولیداتی که اسم ملی را با خود یدک بکشد در مقوله اقتصاد مقاومتی نمی‌گنجد. توجه به این نکته لازم است که محصولاتی باید حمایت و تولید شوند که بتواند توان رقابت در بازار داخلی و بین‌المللی را با نمونه‌های مشابه خود داشته باشد. یا ویژگی منحصر بفردی داشته باشد که خریدار را راغب به مصرف آن محصولات به جای محصولات خارجی نمایند.

با این شرایط تکیه بر توان داخلی باید از اولویت‌های فعالیت‌های دولت و مجلس باشد نه اینکه با غوغاسالاری اولویت‌های مملکت را وارونه جلوه دهند. اهمیت حمایت از تولید داخلی بر کسی پوشیده نیست و نباید هم در میان جریانات مختلف سیاسی گم شود.

همین مسئله بنده را به بخش بعدی عرائضم می‌رساند در شرایطی که 3 سال پشت سر هم به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده، هنوز نوعی سردرگمی در میان دولتمردان وجود دارد، این سردرگمی آنجایی خطرناک تر می‌شود که دولت مردان در عوض دیدن حل مشکلات در توان داخلی کلید حل مشکلات را در دستان کدخدا می‌بینند. این شرایط به هیچ وجه مطلوب مردم نیست. دولت در عوض پرداختن به مسائل حاشیه‌ای از لغو کنسرت و سخنرانی در کشور و مایه شرمساری خواندن آن، باید توجه خود را به مسئله کاهش رشد علمی کشور معطوف کنند. باید به حل مسئله رکود در کشور توجه کنند، البته کارهایی نیز در این زمینه انجام گرفته که جای تقدیر دارد، من جمله کاهش تورم به 8 و نیم درصد؛ ولی رکود همچنان کمر مردم را خم کرده است و بیکاری رو به افزایش است .

برخی کارگران کارخانه‌های  استان قزوین بعضاً از 4 تا 9 ماه است که حقوق و مطالبات خود را نگرفته‌اند، کشاورزان استان تنها درصد کمی از مطالبات خود از دولت را گرفته‌اند که این مسائل باعث شده فشار اقتصادی بیشتر بر دوش مردم احساس شود و مایه شرمساری عرق شرمی ست که کارگر و کشاورز استان بخاطر خالی بودن جیبش در برابر خانواده بر پیشانی‌اش می‌نشیند.

ولی سردرگمی دولتمردان  نباید باعث سستی مردم شود. .تأسیس شرکت دانش‌بنیان یکی از دغدغه‌های رهبری است که در دیدارهای عمومی و خصوصی به آن اشاره کرده‌اند. ولی متأسفانه جوان دانشجوی ما نه با شیوه تأسیس یک شرکت دانش بنیان و نه با طرز اداره چنین شرکتی آشنایی ندارد. این ایراد به دانشجویان استان وارد است که در پی پیوند علم و صنعت نیستند. حال که وضعیت اقتصادی اجازه استخدام دولتی را نمی‌دهد چرا دانشجویان فنی دانشگاه‌های استان به دنبال تأسیس شرکت‌های مرتبط نیستند؟

البته دولت هم  باید به فکر حمایت از این شرکت‌ها باشد، این حمایت چه با تزریق منابع مالی به این شرکت‌ها و چه از طریق ایجاد بازار برای فروش محصولات این شرکت‌ها، باعث دلگرمی جوانان می شود .

مسئله دیگری که مردم استان را نگران کرده است مسئله تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی است مشکلی که در برخی شهرستان‌ها مانند تاکستان کشاورزان به طور جد با آن درگیر هستند . البته در مواردی هم تلاش‌هایی خودجوش و مردمی هم در خصوص حل این معضل در برخی شهرستان‌ها صورت گرفته ولی کافی نیست. ناگفته نماند که تلاش خود این مردم هم با پیچ و خم‌های اداری هنوز بعد از  مدتی به نتیجه نرسیده و کشاورزان زحمت‌کش با این مشکل حاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

بخش آخر عرائضم در ارتباط با مسائل دانشگاه‌های استان است.  قزوین دارای حدود صد و نه هزار دانشجو در 63 مرکز دانشگاهی می‌باشد. لذا اهمیت جایگاه دانشجویان و مشکلات صنفی آنها بر کسی پوشیده نیست. البته در مواردی کارهایی هم صورت گرفته که جای تقدیر از مسئولین دانشگاه‌های استان را دارد. بعنوان مثال تیم رباتیک دانشگاه ازاد همواره یکی از مفاخر علمی استان در سطح ملی و بین‌المللی بوده و همچنین مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه امام خمینی(ره) و دانشگاه آزاد یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد دانش‌بنیان در استان و حتی در سطح کشور هستند.

ولی در کنار این دستاوردهای موفقیت آمیز دانشگاه‌ها مشکلاتی نیز در سطح دانشگاه‌های استان وجود دارد که قلوب دغدغه‌مندان و جوانان انقلابی را به درد آورده است. مشکلات عمده‌ای از قبیل عدم توجه کافی برخی مسئولین دانشگاه به حجاب و عفاف، نماز جماعت ، تضعیف فرهنگ کتابخوانی در سطح دانشگاه‌ها، کاهش رتبه علمی دانشگاه‌ها، نفوذ برخی افراد دارای انحرافات فکری و سیاسی در قالب استاد و مسئول به برخی دانشگاه‌ها، ورود جریانات سیاسی در قالب برخی تشکل‌های تاریخ مصرف دار به دانشگاه‌ها، مشکلات خوابگاه‌ها علی‌الخصوص خوابگاه‌های خودگردان ومشکلات صنفی دانشجویان فقط تعداد محدودی از مشکلات عمده دانشگاه‌های استان است که امیداواریم مسئولین محترم دانشگاه های استان و دستگاه های ذیربط ،  تمام تلاش خود را در جهت رفع این مشکلات به کار گیرند .

فلذا دانشجویان انقلابی ضمن اعلام پشتیبانی از قوای سه‌گانه نظام اعلام می‌دارد که در تحقق فرمایشات ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله) در کنار شما امت شهید پرور حزب‌الله تا پای جان ایستاده‌ایم و نخواهیم گذاشت مستکبرین عالم و ایادی فتنه‌گر نفوذی آنها در داخل ،  انقلاب را ذره‌ای از مسیر اصلی خود خارج کنند و دست فتنه‌گرانی که سعی در منحرف کردن مسیر انقلاب داشته باشد قطع خواهیم کرد.
ارسال نظرات