خبرهای داغ:
نماینده مردم برخوار در مجلس:

دولت همه محدودیت های اعمال شده در زمان اجرای برجام را به حالت قبل برگرداند

حاجی اظهار امیدواری کرد که همانطور که رئیس جمهور به نقض برجام تاکید داشت، دولت همت کند و تمام آن چه را که در آن زمان متوقف شده و یا تهدید خارج از کشور شده است را مجددا احیا کند.
کد خبر: ۸۷۸۷۲۵۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با چشم برخوار، در خصوص تمدید تحریم ها علیه ایران و نقض برجام، اظهار کرد: دکتر روحانی رئیس جمهور فاتحه برجام را در مجلس شورای اسلامی خواند و اعلام کرد: آمریکایی ها برجام را نقض کردند و ما هم باید اقدام متقابل انجام بدهیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی افزود: اقدام متقابل زمانی عملیاتی می شود که برابر قانون طرف مقابل به وظیفه خود عمل نکرده باشد که همین اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: دولت اگر بخواهد بر اساس قانون عمل کند باید تمام آنچه که ما در زمان امضای برجام متعهد شدیم را به حالت قبل برگرداند و مجددا امکاناتی همچون نیروگاه اتمی را احیا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ضرورتی برای تدوین و تصویب قانون جدیدی در مجلس برای نقض برجام وجود ندارد و فقط دولت باید آن را اجرایی کند.

حاجی اظهار امیدواری کرد که همانطور که امروز رئیس جمهور به نقض برجام تاکید داشت، دولت همت کند و تمام آن چه را که در آن زمان متوقف شده و یا تهدید خارج از کشور شده است را مجددا احیا کند.

نماینده برخوار در ادامه به برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس اشاره کرد و افزود: با پیگیری هایی که انجام شد و در کمیسیون به تصویب رسید، دولت موظف شد در طول پنج سال برنامه حداقل ۲۰ درصد حقوق پایه کارگران که هر ساله توسط شورای عالی کار عدد آن اعلام می شود را به مددجویان بهزیستی که شامل از کارافتادگان و معلولان می شود و مددجویان کمیته امداد و خانواده های بی سرپرست و یتیم بپردازد که این، اقدام لازم و خوبی بود.

حاجی با توجه به این که قبلا پنج سال آخر خدمت ملاک واگذاری مستمری قرار می گرفت گفت: امروز مصوب شد همه صندوق های بازنشستگی، کشوری و لشگری، تامین اجتماعی و دیگر صندوق ها موظف شوند که برای واگذاری مستمری بازنشستگان خودشان میانگین دو ساله آخر خدمت را ملاک عمل قرار دهند که این نیز قدم بسیار خوبی بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار