اردوغان پس از پیروزی های چشمگیر سوریه و متحدانش در حلب و پیش بینی آزاد سازی کامل آن در آینده نزدیک موضعی جدید خواهد گرفت
کد خبر: ۸۷۸۷۲۷۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج به نقل از روزنامه نووایا گازتا، پاول فلگنگاور در تحلیلی می‌نویسد: نظامیان روس همراه با متحدان شیعه و علوی پس از 14 ماه بمباران، عملیات ویژه، تلفات و هزینه‌های سرسام آور به یک پیروزی جدی نزدیک شده‌اند.
 
خطوط دفاعی شبه‌نظامیان اپوزيسيون سوریه در شرق حلب در حال شکاف برداشتن است و بزودی محاصره طولانی، خونین و مصرانه به پایان خواهد رسید. 
 
در پی پرسش کرملین از اردوغان در مورد این موضوع  رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد نیروهای ترک برای این وارد سوریه شده‌اند که به حکومت اسد مستبد پایان دهند.
 
 فلگنگاور در ادامه تصریح می‌کند: نیروهای نظامی اکتشافی ترکیه با مقاصد دور و درازی وارد سوریه شده اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مسکو و خود پوتین پیشتر بطور غیر علنی از عملیات ضدکردی ترکیه حمایت کرده بودند، البته مشروط بر اینکه ترکها در محاصره حلب دخالت نکنند.
 
 تحلیلگر روس در ادامه می نویسد: همه در خاورمیانه دیدند که به آمریکا نمی‌شود امید بست اما هر جایی که روسيه (و پوتین) باشد پیروزی آنجا خواهد بود. با این حال مسکو تلاش می‌کند تا درک کند چرا اردوغان ناگهان تصمیم گرفته که از شبه‌نظامیان حمایت معنوی کند.
 
 
ارسال نظرات