خبرهای داغ:

راه های دفع شیطان را از این شیرزن یاد بگیریم

وقتی زن از نماز فارغ شد دست او را گرفت نزدیک تنور آورد و گفت: داخل تنور را نگاه کن! وقتی زن به دورن تنور نگاه کرد، دید فرزندش سالم و نان ها پخته شده بدون آنکه سوخته باشد، زن فوراً سجده شکر به جای آورد و خدای خود را سپاس گزارد.
کد خبر: ۸۷۸۷۲۹۷
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
  به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور  خبرگزاری بسیج، در زمان حضرت عیسی بن مریم علیه السلام، زنی بود پرهیزگار و با خدا، وقت نماز هر کاری را رها می کرد و مشغول نماز می شد.

روزی مشغول پختن نان بود که مؤذن بانگ اذان داد و مردم را به نماز فرا خواند. این زن دست از نان پختن کشید و مشغول نماز شد، چون به نماز ایستاد شیطان در وی وسوسه کرد و گفت: « ای زن! تا تو از نماز فارغ شوی همه نان های تو می سوزد. »

زن د دل خود جواب داد: اگر همه نان ها بسوزد، بهتر است تا این که ر وز قیامت تنم به آتش دوزخ بسوزد و عذاب شوم.

شیطان بار دیگر وسوسه کرد که: ای زن؛ پسرت در تنور افتاد و بدنش سوخت. زن در دل جواب داد: اگر خداوند مقدر کرده است که من در حال نماز باشم و پسرم در آتش تنور بسوزد من به قضای خدا راضیم و نماز خود را رها نم کنم و اگر خدا بخواهد او را از سوختن نجات می دهد.

در این حال شوهر زن از راه رسید، زن ا دید که مشغول نماز است و تنور هم روشن می باشد در تنور نان ها را دید که پخته شده ولی نسوخته است و فرزندش در میان آتش بازی می کند و به قدرت خدا آتش در او اثر نداشت!.

وقتی زن از نماز فارغ شد دست او را گرفت نزدیک تنور آورد و گفت: داخل تنور را نگاه کن! وقتی زن به دورن تنور نگاه کرد، دید فرزندش سالم و نان ها پخته شده بدون آنکه سوخته باشد، زن فوراً سجده شکر به جای آورد و خدای خود را سپاس گزارد.

شوهر، فرزند خود را برداشت و پیش حضرت عیسی علیه السلام برد و داستانش را برای آن حضرت تعریف کرد او فرمود: ای مرد! برو و از همسرت بپرس چه کرده و با خدای خود چه رابطه ای داشته؟ شوهر آمد و از او سؤال نمود. زن در جواب گفت: من با خدای خود عهد کرده ام چند عمل نیک را انجام دهم. آنها عبارتند از 1- همیشه کار آخرت را بر کار دنیا مقدم بدارم 2- از آن روزی که خود را شناختخم بدون وضو نبوده ام 3- همیهش نماز خود را در اول وقت می خوانم 4- اگر کسی بر من ستم کرد و مرا دشنام داد کینه او را در دل نگیرم و او را به خدا واگذارم 5- در کارهای خود به قضای الهی راضی باشم 6- سائل را از در خانه ام مأیوس نکنم 7- نماز شب را ترک ننمایم.

حضرت عیسی علیه السلام فرمود: اگر این زن، مرد بود، پیغمبر می شد چون کارهای پیغمران را می کند و شیطان نمی تواند او را فریب دهد.

منبع:

عرفان اسلامی، ص 300 شیطان در کمینگاه، ص 233

ارسال نظرات