خبرهای داغ:
با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی و جمعی از مسئولان استانی تعداد یک هزار و ۷۸۰ واحد مسکن مهر و سه باب مدرسه در شهر جدید بهارستان افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۳۳۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب اصفهان ، محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی، کفیل فرماندار اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، فاتحی شهردار بهارستان و احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان و دیگر مسئولان استانی یک هزار و ۷۸۰ واحد مسکن مهر و سه باب مدرسه در شهر جدید بهارستان افتتاح شد.

کل سهمیه بهارستان برای مسکن مهر ۱۱ هزار واحد و ساخت این واحدها بر عهده شرکت عمران بهارستان است.

موقعیت پروژه‌های مسکن مهر مورد بهره‌برداری، شامل پگاه نقش جهان ۲ با ۱۹۲ واحد، نگین آبشار با ۸۸، سایان سطح یک با ۱۲۸، سایان ۲ با ۲۰۸ واحد، سایان ۳ با ۱۲۸ واحد، بتن ایران ۲۰۸، آتش باد ۶۴، عمران نقش جهان ۱۹۲، ایلیا عمران ۴۸، دنایول ۹۲، سرافراز ۱۴۴، جهان سازه ۱۶۰ و عرش افراز صنعت با ۱۲۸ واحد است.

همچنین سه باب مدرسه شامل مدرسه ۱۸ کلاسه حجاب با زیربنای یک هزار و ۹۶۵ مترمربع و هزینه ۱۷ میلیارد ریال، مدرسه ۱۲ کلاسه بهشت با زیربنای دو هزار و ۹۱۷ مترمربع و ۱۸میلیارد ریال، و مدرسه ۱۲ کلاسه حکیم فردوسی با زیربنای دو هزار مترمربع و هزینه ۲۲ میلیارد ریال افتتاح شدند.

افتتاح خط واحد اتوبوسرانی مسکن مهر بهارستان

همچنین همزمان با افتتاح ۱۷۸۰ واحد مذکور در شهر بهارستان، خط واحد اتوبوسرانی مسکن مهر نیز راه‌اندازی شد.

در ابتدای این مراسم، مسئولان با حضور در گلزار شهدای گمنام بهارستان با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید بیعت کردند.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در این مراسم با اعلام این خبر که پروژه مسکن مهر اصفهان تا پایان سال به پایان می‌رسد، گفت: مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پرونده پروژه مسکن مهر در اصفهان تا پایان سال بسته می‌شود و تمامی ۲۱۰ هزار واحد مسکن مهر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: از ابتدای انتخاب آقای آخوندی به عنوان وزیر راه وشهرسازی دیدگاه وی درباره پروژه مسکن مهر بر این قرار گرفت که با وجود مشکلات فنی، اقتصادی این واحدها در سرتاسر کشور به اتمام برسد.

94 درصد از پروژه مسکن مهر اصفهان به پایان رسیده است

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۲۱۰ هزار مسکن مهر در استان اصفهان داشتیم که ۱۶۰ هزار مورد آن شهری و ۵۰ هزار مورد روستایی بوده است، ابراز داشت: ۹۴ درصد از پروژه مسکن مهر در اصفهان به پایان رسیده است و تعداد ۱۲ هزار مورد ( کمتر از ۶ درصد) باقی مانده است.

وی ادامه داد: پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه در اصفهان، نشانه صداقت و ایفای تعهد دولت است که با وجود معضلات و مشکلات سعی در عملی کردن قول‌های خود داشته است.

زرگرپور با بیان اینکه مسکن مهر کم و کاستی‌هایی دارد که آن را انکار نمی‌کنیم، بیان داشت: تلاش کردیم تا کمبودهای مساکن مهر مانند مدارس، کلانتری، مسجد، اتوبوس و غیره را فراهم کنیم و واحدهای افتتاح شده امروز نیز به یقین مشکلاتی دارند که باید این محدودیت‌ها را نیز تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه مسکن مهر در شهرهای جدید با ساختار و نظام خود عمل می‌کند، ابراز داشت: بر این اساس کیفیت این مسکن‌ها بالاتر از دیگر مساکن مهر و مطابق استاندارد است و خدمات زیربنایی و روبنایی آن قابل مقایسه با مسکن مهر دیگر شهرها نیست.

استاندار اصفهان اضافه کرد: اصفهان نخستین استانی است که تلاش دارد هرچه سریع تر کسری واحدهای مسکن مهر خود را جبران کند و بر این اساس مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده پرونده پروژه مسکن مهر در اصفهان تا پایان سال بسته می‌شود. 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها