دکتر دستفان در نشست خبری گفت: دانشگاه صنعتی شاهرود از 20 لغایت 24 آذر ماه میزبان سی و ششمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در پردیس دانشگاه می باشد.
کد خبر: ۸۷۸۷۳۶۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی دستفان در نشست خبری در سالن کوثر دانشگاه صنعتی شاهرود با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو به توجه به انرژی های اصلی در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از صنایعی که مورد توجه است انرژی هسته ای است که دانشمندان آن ایثارگرانه در این قسمت تلاش دارند و علاوه بر مجاهدت شبانه روزی خاموش چهار دانشمند شهید هسته ای را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: بومی سازی در بحث انرژی هسته ای بسیار مهم است و کشور ما به این نقطه دست یافته و ما در بحث فناوری هسته ای به نوعی نیروگاه هسته ای تولید برق در کنار کابرد های دیگر آن در پزشکی و کشاورزی و صنایع دیگر مورد توجه است.

دستفان با اشاره به نیروگاه های هسته ای گفت: این نیروگاه ها نسبت به نیروگاه های فسیلی سرمایه گذاری اولیه بالاتری می خواهد اما در زمان تولید برق ارزان تر تولید برق می کند و به همین سبب به این نیروگاه ها،نیروگاه پایه مورد استفاده است که 24 ساعته در مدار هستند.

وی با اشاره به نیروگاه بوشهر که نیروگاه تولید برق هسته ای است بیان کرد: سوخت فسیلی همیشگی نیست و روزی تمام می شود و کشورهایی که این نیروگاه ها دارند از نظر امکانات بومی جلوتر خواهند بود.

دستفان با اشاره به محدودیت ها در زمینه اطلاع رسانی در باب انرژی هسته ای و دستاوردها عنوان کرد: این محدودیت ها طبیعی است و بخشی از جامعه ما هنوز باور ندارند که کارهای فراوانی در زمینه هسته ای در کشور برگزار شد و این نمایشگاه در راستای معرفی و شناساندن این صنعت و پیشرفت های آن برگزار می شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف این نمایشگاه بصورت ملموس نشان دادن دستاوردهای صنعت هسته ای به مردم است که جامعه هدف ما دانش آموزان و دانشجویان هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شاهرود ادامه داد: اطلاع رسانی از وضعیت و زحمات کشیده شده در عرصه صنعت هسته ای و اطلاع رسانی برای ایجاد ایستادگی و مقاومت بیشتر ملت در برابر بدخواهان و زیادخوان نظام و بیان واقعیت ها و ایجاد خودباوری ملی از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه دانشجویان و بازدید کنندگان با پروسه های مختلف چرخه سوخت از اکتشاف اورانیوم تا انتهای آن آشنا می شوندوی افزود: این نمایشگاه از 20 تا 24 آذرماه هر روز صبح ها از ساعت 8:30 تا 12 و عصرها 14 تا 17 به روی علاقمندان گشوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها