اصغر نقی زاده در گفتگو با «بسیج»:

از شبکه«جم» پیشنهاد داشتم ولی نرفتم

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: سیج باید سازمان مستقل فرهنگی و سینمایی درست کند و کارگردان و تهیه کنندگان حرفه ای جوان و بسیجی را به کار بگیرد تا بتواند فرهنگ بسیج و انقلابی را ترویج دهد.
کد خبر: ۸۷۸۷۴۱۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

اصغر نقی زاده بازیگر ارزشی سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در حال حاضر سه سال است که من و دیگر هنرمدان بسیجی بیکار هستیم.

وی افزود: فرهنگ بسیجی باید در همه مملکت در سینما و سازندگی و غیره حضور داشته باشد؛ همان فرهنگی که در اوایل انقلاب بود و خود من با اتوبوس جهاد سازندگی به روستاهای محروم می رفتم و به مردم کمک می کردم.

این بازیگر ارزشی یادآور شد: سال گذشته یکی از تهیه کنندگان با من تماس گرفت و پیشهاد رفتن به «جم تی وی» با حقوق ماهی 7میلیون تومان را داد اما من نرفتم. ما انقلاب کردیم و پای جنگ و سختی های آن ایستادیم اما واقعیت این است که الان کسی به ما کار نمی دهد فقط در برخی مراسم ها از ما هم تشکر می کنند.

نقی زاده خاطر نشان کرد: وقتی به اکثر کارگردان های بسیجی کار نمی دهند طبیعتاً ما هم بیکار می شویم الان فقط فیلم های عاشقانه مد شده است، لذا خود بسیج باید برای ساخته شدن فیلم های ارزشی بودجه بگیرد و آستین بالا بزند، هنرمندان بسیجی روز به روز به حاشیه می روند، جالب است برای گندم و گاز یارانه می دهند اما برای فیلم های ارزشی و انقلابی یارانه نمی دهند.

وی گفت: الان امنیت و امکاناتی نظیر برق و گاز فراهم شده است ولی در حوزه فرهنگ امکانات و حمایت تزریق نمی شود تا فیلم ارزشی ساخته شود، الان شاهدیم که در تلویزیون سریال ها فقط تکرار می شوند و این یعنی ما همه مقدمات را برای ماهوراه دیدن مردم فراهم می کنیم و قطعا ثمره آن را هم خواهیم دید.

بازیگر ارزشی کشورمان اظهار داشت: بسیج باید از مجلس شورای اسلامی و دیگر مراکز فرهنگی مربوطه سرمایه و بودجه بگیرد و یک دفتر سینمایی برای خود ایجاد کند، در حال حاضر کارگردانان بسیجی شدیدا بایکوت شده اند و به آنها کار نمی دهند. لذا راهکار رونق گرفتن فیلم های ارزشی و انقلابی را در اقدام عملی بسیج می بینم. بسیج باید سازمان مستقل فرهنگی و سینمایی درست کند و کارگردان و تهیه کنندگان حرفه ای جوان و بسیجی را به کار بگیرد تا بتواند فرهنگ بسیج و انقلابی را ترویج دهد.

نقی زاده در خاتمه بیان داشت: ثمره کم شدن آثار ارزشی و فرهنگی این است که دختران این مملکت ساپورت می پوشند و به خیابان ها می روند، این ها واقعیاتی است که نمی توان پنهان کرد، دیگر هم فیلمی همچون آژانس شیشه ای ساخته نمی شود به جای فیلم های ارزشی و انقلابی فیلم هایی با محتوای خیانت زن و شوهر و تجاوز ساخته می شود که در آمریکا هم جایزه می گیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار