جانشین مسئول بسیج اساتید همدان گفت: بسیج یک تفکر برگرفته از اعتقادات و مبانی انقلاب بوده و نهادی فرهنگی است.
کد خبر: ۸۷۸۷۵۱۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

علیرضا رجبی جانشین مسئول بسیج اساتید همدان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش بسیج در حوزه فرهنگ گفت: مقام معظم رهبری همواره بر توجه به فرهنگ تاکید کرده اند ایشان فرهنگ را همچون نفس می دانند.

وی افزود: ظرافت خاصی در این فرمایش رهبری هست اگر جامعه ما یک فرهنگ خراب و آلوده ای داشته باشد به مرور زمان دچار انحراف و زوال خواهد شد. جامعه ای پویا و دارای نشاط خواهد بود که فرهنگ سالم داشته باشد.

جانشین مسئول بسیج اساتید همدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری حیات جامعه را به فرهنگ وابسته می دانند چرا که زیر بنای همه زمینه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، فرهنگ است. نقش بسیج در حوزه فرهنگ بر هیچ کسی پوشیده نیست زیرا بسیج یک تفکر برگرفته از اعتقادات و مبانی انقلاب بوده و نهادی فرهنگی است.

رجبی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس بسیجیان نقش نظامی و امنیتی داشتند اما همان هم یک نوع تفکر و فرهنگ بسیجی بود که بسیجیان آن رادر جامعه ایجاد کرده بودند و از همه اقشار جامعه برای پیروزی حق علیه باطل حضور یافتند پشتیبانی مردمی که در 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاد برگرفته از فرهنگ بسیج بود.

وی گفت: در حال حاضر شاهد رشد گروه های تروریستی در سوریه هستیم چیزی که این سرزمین را نجات می دهد همان تفکر بسیج است که توسط سردارانی چون همدانی و سلیمانی به نیروهای مدافع انتقال می یابد.

جانشین مسئول بسیج اساتید همدان گفت: اگر دولتمردان فضا را مهیا کنند بسیج در زمینه های مختلف نقش بسزایی خواهد داشت. بسیج یک تفکر انقلابی اسلامی در مقابله با انحطاط و معضلات فرهنگی است با توجه به گستره بسیج در جای جای جامعه اثرگذاری خود را خواهد داشت.

ارسال نظرات