دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: در هشت ماهه امسال بیش از 61 هزار فقره پرونده قضایی به دادسراهای استان مرکزی وارد شده که عمده این پرونده‌ها در ارتباط با جرائم حوزه مواد مخدر است.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۰۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

به ‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرشیدمحمد حسینی‌طاهری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی با اشاره به گزارش عملکرد هشت ماهه دادستنی استان مرکزی گفت: در مجموع تعداد 61 هزار و 105 فقره پرونده به دادسراهای استان وارد شده که از این تعداد 60 هزار و 794 فقره پرونده مختومه شده است.

وی افزود: دادسرای مرکز استان 26 هزار و 445 فقره پرونده ورودی داشته که از این تعداد 26 هزار و 352 فقره پرونده مختومه شده است، همچنین در زمینه اجرای احکام کیفری در سراسر استان از 18 هزار و 339 فقره پرونده وارده 17 هزار و 591 فقره پرونده مختومه شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: جرایم ناشی از مواد مخدر، توهین، ضرب و جرح عمدی، سرقت تعزیری، صدمه غیرعمد بر اثر تصادف و حوادث ناشی از کار، تهدید، تخریب، افترا، کلاهبرداری و خیانت در امانت، به ترتیب ده جرم اول از نظر تعداد وقوع در استان مرکزی است.

وقوع 24 فقره آدم‌ربایی در هشت ماهه نخست امسال

حسینی‌طاهری با اشاره به تعداد وقوع جرایم قتل در استان گفت: در سال جاری 19 فقره قتل در استان مرکزی به وقوع پیوسته است که در 13 فقره قاتل شناسایی و مابقی تاکنون شناسایی نشده‌اند همچنین از 24 فقره آدم‌ربایی در استان، 15 فقره مربوط به کلانشهر اراک بوده است.

وی افزود: در بخش موادمخدر از نیم کیلو هروئین به بالا و 3 کیلو مواد مخدر تریاک به بالا 11 فقره پرونده، 4 فقره کلاهبرداری بالای یک‌میلیارد ریال، 21 پرونده مربوط به ادارات دولتی و 6 فقره پرونده سرقت به عنف و آزار به دادسرای استان در هشت ماهه نخست وارد شده است.

توقیف 59 دستگاه حفاری غیرمجاز

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به بحران کم‌آبی و نقش چاه‌های کشاورزی در این بحران تصریح کرد: بیشترین آسیب را به منابع آب زیرزمینی چاه‌های مجاز و دارای پرونده دارند چراکه هیچ گونه نظارتی بر میزان برداشت وجود ندارد در حالیکه باید نسبت به نصب کنتور هوشمند و نظارت بر میزان برداشت از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط اقدام عاجلانه صورت گیرد.

حسینی‌طاهری ادامه داد: تاکنون 71 حلقه چاه با پیگیری‌های دادستانی، کنتور هوشمند نصب شده است؛ تعداد 45 حلقه چاه غیرمجاز در این مدت شناسایی که 17 فقره به دستگاه قضایی معرفی و در این راستا 59 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و 44 چاه غیرمجاز نیز مسدود شده است.

بیش از 14 هزار هکتار از اراضی ملی در استان مرکزی سنددار شدند

وی افزود: در هشت ماه امسال در بحث اراضی ملی یک‌هزار و 536 هکتار از اراضی ملی به ارزش زیالی بیش از 53 میلیارد ریال خلع ‌ید شد. همچنین 241 واحد غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها قلع بنا و تخریب شده است و بیش از 90 درصد از اراضی ملی و دولتی با پیگیری‌های دادسرای استان دارای سند شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک تصریح کرد: از مجموع 163 هزار هکتار اراضی ملی استان 14 هزار و 552 هکتار اراضی تا 23 آبان امسال سند دار شدند، همچنین 500 هکتار اراضی دولتی راه و شهرسازی سنددار شدند.

خروج 4 خط ایرالکو از مدار تولید

حسینی‌طاهری با اشاره به دغدغه مردم استان در بحث آلودگی و پیگیری‌های دادستانی استان در این زمینه گفت: در زمینه پرونده‌های مربوط به آلودگی هوا با پیگیری‌های انجام شده 4 خط شرکت آلومینیوم از مدار به طور کامل خارج شده است و شاید بتوان گفت در این مدت، امسال بی‌دغدغه‌ترین سال به منظور کاهش آلودگی هوا بوده است.

وی افزود: تاکنون این شرکت به تعهدات خود جامه عمل پوشانده است اما در بحث پرونده‌هایی که علیه وکلای این شرکت مطرح است این موارد به دادسرای عمومی انقلاب تهران ارسال و با حساسیت لازم در حال رسیدگی است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به سوخت مازوت از سوی نیروگاه به رغم مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا گفت: اگرچه رسیدگی به این مسئله در صلاحیت دادسرای شازند است ولی به دلیل حساسیت مسئله ما نیز پیگیر هستیم. نیروگاه چند ساعتی مصرف مازوت داشته که به دلیل شرایط بحرانی و افت گاز اقدام به مصرف مازوت نموده است ولی به محض اطلاع اقدام به توقف مصرف کردیم.

حسینی‌طاهری ادامه داد: 8 کارگاه ذوب فلزات در استان باتوجه به عدم رعایت اصول بهداشتی و آلایندگی پلمپ شدند.

کشف 304 کیلو ماری‌جوآنا در استان توسط نیروهای اطلاعات

وی با اشاره به کشف موادمخدر صنعتی جدید گفت: یک محل کشت ماری‌جوانا کشف و 304 کیلو ماری‌جوآنا کشف شد همچنین با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) تمام اعضای این باند دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند که در حال حاضر نیز در بازداشت موقت به سر می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک از دو پرونده شبکه‌ای سرقت به عنف و آزار خبر داد و گفت: در هر دو مورد تمام سارقین دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

گزارشی درخصوص فیش‌های نجومی به دادستانی استان ارائه نشده است

حسینی‌طاهری با اشاره به اقدامات صورت گرفته به مظنور حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: خوشبختانه تلاش و پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفته و برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دو سال گذشته هیچ یک از خطوط تولید به دلیل بدهی کارخانه توقیف نشود.

وی در بحث فیش‌های حقوقی نیز گفت: تاکنون در بحث حقوق‌های نجومی در استان مرکزی هیچ گزارشی به دادستانی نشده که بخواهیم اعلام جرم کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اراک در پایان با اشاره به فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای گفت: از 23 شبکه بازاریابی فعال در استان مرکزی 7 شرکت پلمپ شد، شرکت‌های بازاریابی دارای مجوز هم از نظر دادستانی فعالیتشان غیرقانونی است و داشتن مجوز نمی‌تواند وجه قانونی به فعالیت این شرکت‌ها بدهد همچنین از نظر مراجع تقلید نیز فعالیت این شرکت‌ها از نظر شرعی صحیح نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات