خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون با اشاره به نتیجه پژوهش یکی از موسسات آمریکایی گفت: سازمان سیا برای نفوذ در حوزه ردیف بودجه خاص دارد.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۳۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی در دوره تربیت مبلغ بسیج که با حضور مبلغین خواهر سراسر کشور در اردوگاه یاوران مهدی برگزار شد، با اشاره به تقابل دیرینه جبهه حق و باطل اظهار کرد: جبهه باطل تمام هم و غم خود را برای نفوذ در جبهه حق به کار گرفته و انقلابی بودن حوزه و طلاب وابسته به نقش‌آفرینی آنها در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای نفوذ در سطوح مختلف جامعه و نظام گفت: امروز ضروری‌ترین نیاز جامعه روشنگری است و اگر ما روشنگری کرده بودیم، قصه برجام به اینجا نمی‌رسید.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون مقاله «مایکل برانت» از مقامات سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا را مورد توجه قرار داد و گفت: این مقام سیا می‌گوید بعد از بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که انقلاب اسلامی ایران بر اثر دو عامل یعنی «قدرت مرجعیت» و «فرهنگ عاشورای حسین بن علی» پیروز شد، به همین خاطر نقشه کشیدیم که چگونه می‌توان این دو منشأ مهم قدرت شیعه را تضعیف کرد.

محمدی شاهرودی افزود: برخی از اسناد حاکی از آن است که اینها در سال 2014 محصول خود را برداشت کردند و حتی برای نفوذ در حوزه‌های علمیه نقشه کشیدند.

وی به نتیجه پژوهش یکی دیگر از موسسات آمریکایی اشاره کرد و ادامه داد: این موسسه در سال 2003 اعلام کرد « تاکنون فکر می‌کردیم کادر مدیریتی ایران در دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند، اما غفلت کردیم چون بخشی از مدیران نظام را حوزه‌های علمیه تربیت می‌کنند» به همین خاطر نفوذ در حوزه‌ها را در دستور کار قرار دادند و ردیف بودجه خاص برای آن معین کردند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون یادآور شد: در نقطه مقابل این حرکت، رهبر انقلاب در سال‌های گذشته بیش از 100 مرتبه واژه نفوذ را به کار بردند، در حالی که بعضی از مدعیان ولایتمداری حتی یکبار هم این گفتمان را تکرار نکردند.

محمدی شاهرودی با بیان اینکه انتظار از حوزه و روحانیت آن است که به گفتمان امام(ره) و جامعه اسلامی عمل شود، تصریح کرد: نخستین رسالت حوزه‌های علمیه آن است که مردم مطیع محض امام باشند، البته امروز عموم مردم تبعیت دارند اما برخی به جای تبعیت، تحلیل می‌کنند.

وی در ادامه نفوذ میان دولت‌ها و ملت‌ها و اختلاف انداختن میان آنان را مهم‌ترین راهبرد جبهه استکبار در کشورهای اسلامی برشمرد و گفت: این کار با اهدافی از جمله «پایان دادن به الهام‌بخشی انقلاب اسلامی»، «درگیر کردن کشورها به مسائل داخلی»، «حمایت از جریان تکفیر» و «اعتبارزدایی از جمهوری اسلامی» انجام می‌شود.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون مهم‌ترین راهبرد دشمن در داخل کشور را نیز نفوذ عنوان کرد و با بیان اینکه هدف کلان دشمن از نفوذ، استحاله و براندازی نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمن امروز در فضای مجازی باورها و عقاید را تغییر می‌دهد و اگر باورها و عقاید تغییر یافت نهادهای دینی و ارزش‌های ما از میان می‌رود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها