خبرهای داغ:
معاون فنی جهاد کشاورزی بندرترکمن از میزان خسارت 15 تا 20 درصدی به زمینهای زراعی کلزا در سرمای اخیر شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۹۲
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان، علی صلبی با ذکر این خبر افزود: با توجه به بارشهای برف و سرمای هفته گذشته که دمای شهرستان به 12_ درجه کاهش پیدا کرده بود خسارتی بین 15 تا 20 درصد در مزارع کلزا مشاهده گردیده است.

وی با اشاره به خسارات وارد شده تصریح کرد: البته خسارت ناشی از پرندگان را هم میتوان به خسارتهای فوق افزود ، لذا پرندگانی مانند سارهای مهاجر در دسته های چند هزارتایی که خسارات شدیدی را هر ساله به محصولات کشاورزی خصوصا کلزا وارد می‌کند.

صلبی خاطر نشان کرد: با توجه به فصل کاشت محصولات پاییزه  در حال حاضر 15 هزار هکتار اراضی شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی رفته است و بقیه اراضی هم در حال کشت توسط کشاورزان می باشد.

معاون فنی جهاد کشاورزی بندرترکمن با توجه به اراضی زیر کشت گفت: در حال حاضر حدود 12 هزار هکتار گندم ، 1770 هکتار کلزا و 1300 هکتار جو می باشد که البته سطح سبز گندم حدود 3100 ، کلزا 1600 و جو حدود هزار هکتار می باشد.

وی یادآورشد: انتظار میرود با توجه با توصیه های کارشناسان پهنه مرکز جهاد کشاورزی شهرستان و پیگیری کشاورزان و انشاءالله نزولات آسمانی سال زراعی خوبی را پیش روداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها