هیجدهمین مانور سراسری زلزله امروز در دبیرستان دخترانه زکیه سنندج با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۹۵
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز آیین نمادین هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، جمعی از مسئولین استانی و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه زکیه آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج برگزار شد.

آرتیکاس اقبال، مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه کشور ما از شمال با پوسته سخت روسیه و از جنوب با پوسته لرزان صحرای عربستان قرار گرفته است؛ گفت: این وضعیت جغرافیای باعث می شود کشور ما دائما در معرض خطر زلزله قرار گرفته و همواره یک خطر برای کشور ما متصور است.

وی با بیان اینکه در استان کردستان در طول شش ماه اول سال جاری، 98 زلزله با درجه یک ریشتری به بالا رخ داده است؛ گفت: در کم تر از 70 ساعت 24 زلزله در یک شهرستان را تجربه کرده ایم پس باید همواره برای مقابله آماده باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری افزود: اجرای مانور سراسری زلزله در مدارس موجب کاهش استرس خواهد شد و مدارس به عنوان صفیر اطلاع رسانی و امدادگر، وظیفه حذف استرس و اضطراب در زمان وقوع حادثه را بر عهده دارند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات همه دستگاه های خدمت رسان و عوامل مدرسه زکیه، ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه به اهداف غایی که همان حفظ جان انسان هاست دست یابیم.

در ابتدای این مراسم سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز گفت: با ورود سازمان دانش آموزی و برگزاری جلسات متعدد هماهنگی، مانور زلزله امسال با ساز و کار جدید و تغییرات گسترده ای برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کشور ما بر روی گسل زلزله قرار گرفته است؛ از مسئولین و دستگاههای خدمت رسان خواست اجرای مانور زلزله در مدارس را از حالت نمایشی خارج کرده و با آموزش صحیح دانش آموزان، آنان را برای مقابله با این بلای طبیعی آماده کنند.

حسینی افزود: خوشبختانه با تلاش آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، نظارت خاصی بر ساخت و ساز فضاهای آموزشی وجود دارد و این اماکن در زمان وقوع زلزله می توانند به عنوان پناهگاه و نقطه امنی باشند.

وی با بیان اینکه مانور سراسری زلزله امسال با شعار مدرسه ایمن و جامعه تاب آور در مدارس برگزار می شود؛ اظهار داشت: در مدرسه ایمن علاوه بر فضای فیزیکی باید دانش آموزان نیز با آموزش صحیح، نقاط امن مدرسه را بشناسند و در مواقع ضروری پناه گیری کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج همچنین در خصوص شعار جامعه تاب آور نیز گفت: جامعه ما در طول دوران دفاع مقدس مصیبت های زیادی تحمل کرده و قهرمانانه به لطف خون شهدا و اقتدار نظامی هیچ قدرت خارجی نتوانست امنیت کشور را به خطر بیندازد .

وی در پایان از دانش آموزان خواست یادگیری را پایدار و آموزش های ارائه شده در این مانور را جدی بگیرند چراکه روزی خواهند توانست جان عزیزانشان را نجات دهند .

در ادامه این مراسم دانش آموزان با شنیدن صدای آژیر از رادیو، با توجه به آموزش های ارائه شده از طرف جمعیت هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس 115 در محل های امن پناه گیری کرده و سپس اقدامات امداد و نجات و شناسایی مجروحین و انتقال مصدومین به مکان های امن جهت مداوا انجام شد.

ارسال نظرات