شورای امنیت دوشنبه شب نشستی را برای بررسی قطعنامه سازمان ملل درباره آتش بس یک هفته‎ای در حلب برگزار کرد و چین و روسیه این قطنامه را وتو کردند.
کد خبر: ۸۷۸۷۶۹۸
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج، شورای امنیت دوشنبه شب درباره پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درخصوص برقراری آتش‌بس موقت و یک هفته ای در حلب رای‌گیری کرده است.

«ویتالی چورکین» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که برای توقف درگیری ها در حلب باید جدول زمانی تعیین شود و راه های امنی برای خروج عناصر مسلح از شرق حلب ایجاد شود.در این طرح اشاره ای به خروج عناصر مسلح از شرق حلب اشاره ای نشده است.

چورکین افزود: عناصر تروریستی سوریه از آتش بس گذشته برای تنفس و تقویت مواضع خود سوء استفاده کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه این امکان برای روسیه وجود ندارد که از این طرح سازمان ملل درباره حلب با مفاد کنونی موافقت کند، گفت: موافقت با این طرح به اوضاع انسانی در حلب خسارت وراد می کند.

 نمایندگان دائم چین و روسیه در پایان نشست مخالفت خود را با این قطعنامه اعلام و آن را نقض کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تغییرات زیادی روی این قطعنامه انجام شده و قطعنامه مذکور شامل بندهایی درباره مبارزه با داعش، جبهه فتح‌الشام و دیگر گروه‌های مسلحی که شورای امنیت آن‌ها را «تروریستی» می‌داند، نیست.

مسکو معتقد که ارتش سوریه اکنون کنترل بیشتر مناطق حلب را در دست دارد و آتش بس اکنون معنای چندانی ندارد و قابل تمدید نیست، چراکه عناصر تروریستی با تمدید آن تنفس می گیرند و تجدید قوا می کنند. بنابراین تروریست ها یا باید از حلب خارج و یا اینکه کشته شوند.

 
ارسال نظرات