مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوري استان اردبيل از آمادگی این سازمان جهت حمایت از ایده ها و طرح های دانشجویان و ارائه امکانات كارگاهي خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۴۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل، در نشستی که عصر دوشنبه در سالن بصيرت دانشگاه محقق اردبيلي با موضوع طرح جهاد علمي برگزار شد، مسئول سازمان بسيج علمي اظهار داشت: اين سازمان جهت حمايت از ايده ها و طرح ها با حمايتهاي مادي بلاعوض و امكانات كارگاهي و آزمايشگاهي بستر مناسبي براي تحقق اهداف مخترعان و مبتكران فراهم مي كند.

فاضل احدي در خصوص ساختار سازمان تصریح کرد: این سازمان متشکل از مراکز رشد و خلاقیت، خانه نخبگان، مرکز هدایت و حمایت از گیاهان دارویی و مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران است و در حال حاضر دو مرکز رشد خلاقیت مکانیک و برق در شهرستان اردبیل وجود دارد که مخترعین در این مراکز مشغول فعالیت هستند.

وي در رابطه با حمایت سازمان از طرح ها اظهار داشت: ابتدا از ایده جهت تبدیل به نمونه اولیه حمایت می شود و سپس طرح مورد نظر در مرکز رشد بسیج علمی که دارای امکانات مناسبی می باشد استقرار یافته تا به نمونه نیمه صنعتی تبدیل شود و در مرحله بعد طرح مخترع به پارک علم و فناوری و مراکز رشد معرفی می شود.

احدي افزود: در مرکز رشد مخترعان از خدمات سخت افزاری ، نرم افزاری و دیگر امکانات به صورت رایگان بهره مند می شوند.

وی در ادامه گفت: سازمان از هیچ گونه حمایتی برای صنعتی شدن طرح مخترعین دریغ نمی کند و سعی می کنیم بعد از تولید نمونه نیمه صنعتی با جذب سرمایه گذار زمینه را برای صنعتی شدن طرح مخترعین فراهم کنیم.

احدي خاطرنشان کرد: در این مراکز از طرح هایی که دارای نمونه اولیه هستند، جهت ارتقاء و تبدیل به نمونه نیمه صنعتی و صنعتی تا سقف پنج میلیون تومان حمایت می شود و همچنین طرحهایی با قابلیت تجاری سازی بالای غیر نظامی و نظامی تا سقف ۱۵ و ۲۵ میلیون تومان به ترتیب مورد حمایت قرار می گیرند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوري استان اردبيل با بیان اینکه مرکز هدایت و حمایت از گیاهان دارویی استان اردبیل از سال گذشته شروع به فعالیت کرده است، تصریح کرد: در این مرکز ۴۳۰ گونه گیاه دارویی جمع آوری شده است، به طوریکه کتاب دانشنامه گیاهان دارویی استان اردبیل و سایت مرکز هدایت و حمایت از گیاهان دارویی استان اردبیل از دستاوردهای اولیه این مرکز است.

وی اظهار داشت: طرح های محصول محور در اولویت حمایت سازمان قرار دارد، به طوریکه جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد کارآفرینی حمایت از طرح های پژوهشی حذف شده و از طرح های محصول محور حمایت می شود تا بعد از حمایت اولیه ، جهت ساخت محصول در مراکز رشد مستقر شود و در نهایت به مرحله تجاری سازی برسد.

احدي خانه نخبگان بسیج علمی متشکل از اساتید برجسته دانشگاهی را به عنوان اتاق فکر و بازوی کمکی نهادهای دولتی معرفی کرد و افزود: مشکلات و چالش های استانی در این جلسات بررسی می شود و در صورت لزوم از مسئول مربوطه دعوت به عمل می اید و موضوع مورد بررسی به کارگروههای تخصصی ارجاع داده می شود.

در ادامه مدير مركز حمايت از مخترعان و مبتكران بسيج علمي ارتباط بين صنعت و دانشگاه را بعنوان حلقه مفقوده معرفي كرد و افزود: ارتباط درست بين دانشگاه و صنعت مي تواند در حل بسياري از مسائل و مشكلات موثر واقع شود.

علي نعمتي با اشاره به حمايت هاي سازمان بسيج علمي و پژوهشي از طرح هاي مخترعان اظهار داشت: دانشجويان داراي ايده و طرح مي توانند با مراجعه به سايت سازمان بسيج علمي، فرم هاي مربوطه را تكميل نمايند و بعد از تاييد طرح توسط داوران كارگروههاي اختصاصي از حمايتهاي مادي بلاعوض بهره مند شوند.

ارسال نظرات