پژوهش تقاضا محور و تجاري سازي فناوري زيربناي اقتصاد مقاومتي است

معاون پژوهشي دانشگاه محقق اردبيلي پژوهش تقاضا محور و تجاري سازي فناوري را زيربناي اقتصاد مقاومتي عنوان كرد.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۴۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل، در نشستی که عصر دوشنبه در سالن بصيرت دانشگاه محقق اردبيلي با موضوع طرح جهاد علمي برگزار شد، معاون پژوهشي دانشگاه محقق اردبيلي با اشاره به برنامه هاي متعدد هفته پژوهش و فناوري تصريح كرد: شناسايي و معرفي توانمنديهاي پژوهشي و تجليل از فناوران برتر براي بسترسازي معرفي فناوريهاي تجاري شده جز برنامه هاي مهم مي باشد و افتتاح نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي، فناوري و فن بازار الگويي مناسب براي علاقه مندان است.

محمد نريماني طرح جهاد علمي را يكي از برنامه هاي هفته پژوهش دانست و اظهار داشت: ايده هاي داراي قابليت تبديل به ثروت اهميت قابل توجهي دارند و در اين راستا سازمانهايي از جمله بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل و مركز رشد واحدهاي فناور دانشگاه محقق اردبيلي از ايده ها و طرح ها به نحو مناسبي حمايت مي كند.

وي از جايگاه بالاي توليد علم در كشور خبر داد و افزود: اين علم زماني ارزشمند است كه امكان تبديل ايده به ثروت را داشته باشد.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبيلي دارا بودن اطلاعات و تمركز را دو علمل مهم براي خلاقيت معرفي و تصريح كرد: يكي از موانع خلاقيت داشتن اهداف با جهت گيري هاي متفاوت مي باشد و جوانان مي توانند با انتخاب هدف و جهت گيري مشخص و پشتكار قوي به موفقيت برسند.

در ادامه رئيس مركز واحدهاي فناور دانشگاه محقق اردبيلي استفاده از علم جهت پاسخگويي به نيازهاي جامعه را تعريفي از فناوري بيان كرد و اظهار داشت: هر محصولي چرخه عمر محدودي دارد و توليد محصول براساس نياز بازار و طرح كسب و كار مناسب جهت موفقيت ضروري است.

اكبر صفرزاده با بيان اينكه سپري كردن مراحل علم و تبديل به ثروت صرفاً توليد مقالات نيست، افزود: پژوهش براساس نياز جامعه ضرورت دارد و پاسخگويي به نياز، اساس پيشرفت و تبديل علم به ثروت است.

وي در رابطه با حمايت هاي مركز رشد تصريح كرد: ايده ها بعد از طي مراحل داوري براساس سطح مورد حمايت قرار مي گيرند، به طوريكه ايده هاي اوليه با ورود به مرحله پيش رشد حدود 5 تا 9 ماه مورد حمايت قرار مي گيرند و بعد از توليد محصول اوليه به مدت 1 تا 3 سال مي توانند با استقرار در مركز رشد از حمايتها بهره مند شوند.

صفرزاده افزود: علاوه بر حمايتهاي مالي، مشاوره هاي حقوقي و فني هم جهت آگاهي رساني و تسهيل مراحل موفقيت مبتكران انجام مي گيرد.

وي از استقرار 8 شركت دانش بنيان در مركز رشد واحدهاي فناور دانشگاه محقق اردبيلي خبر داد و تصريح كرد: توليد گياه شيرين كننده طبيعي استويا ، سيستم روشنايي خورشيدي سولار، پرورش ملكه زنبور عسل به روش تلقيح مصنوعي و تجهيزات پزشكي از جمله طرح هاي مستقر در مركز رشد مي باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار