خبرهای داغ:
فرمانده سپاه فجر فارس در جمع مسئولین بسیج بانک کشاورزی سراسر کشور:
سردار غیاثی گفت: بی توجهی به فرایض مهم امر به معروف و نهی از منکر دگرگونیِ ارزش ها را در پی دارد و جامعه را دچار انفعال می کند.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۵۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
همایش سالانه بسیجیان و رابطین ایثارگران بانک کشاورزی و یادواره شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام)  با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس و مسئولین بسیج بانک کشاورزی از سراسر کشور برگزار شد.

سردار غیاثی در ابتدای صحبت هایش در این همایش با تبریک حلول ماه ربیع الاول و گرامیداشت یاد سردار شهید همدانی، گفت: امیدوارم خداوند در این ماه توفیق بهره معنوی از اعمال سفارش شده را به ما عطا کند و شخصیت و مَنِش شهدا در وجود تک تک ما نهادینه شود.

وی با بیان اینکه فارس دارای ابعاد مثبت و فرصت های بسیاری در عرصه های مختلف است، گفت: این استان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) در ایران اسلامی است، مردمانِ آن مومن و ولایتمدار هستند و در حوزه صنعت توریست وگردشگری، منابع، معادن و پزشکی سرآمد است.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه فرصت های اقتصادی بسیار مناسبی در استان وجود دارند، گفت: فارس در بخش کشاورزی یک قطب مهم در کشور است، چهار اقلیم متنوع آب و هوایی در استان مشاهده می شوند و محصولات ارگانیک تولید شده قابلیت صدور به سایر استان ها و کشورهای همجوار را  دارا می باشند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان بسیاری در زمینه کشاورزی داریم که بکارگیری نشده اند، گفت:  در حالی که استان فارس قابلیت تولید محصولات بسیاری را دارد اما موضوع ایجاد  اشتغال در بخش کشاورزی مورد غفلت قرار گرفته است.

سردار غیاثی با بیان اینکه در بخش کشاورزی و معادن استان به صنایع تبدیلی توجه نشده است، گفت: خام فروشی در اولویت قرار دارد در صورتی که بسیاری از محصولات تولید شده در فارس قابلیت تبدیل به مشتقات و صادرات را دارا می باشند.

وی با بیان اینکه در سطح ملی به استعدادها و فرصت های فارس کم توجهی شده است، گفت: خواص فارس در طول سال های گذشته همگرایی لازم برای پیگیری مطالبات به حق استان را نداشته اند، از همین رو تلاش می کنیم این همگرایی و پرداختن به فرصت ها اتفاق بیفتد.

فرمانده سپاه فجر  فارس در بخش دیگری از صحبت هایش  با تاکید بر اینکه نقس بسیج در استمرار انقلاب اسلامی بی بدیل است، گفت:  بسیج تنها تشکلی در دنیاست که می تواند متناسب با نیاز انقلاب اسلامی آرایش بگیرد، این انعطاف بسیج یک مولفه مهم و تاثیرگذار در کارکردهای آن است.

وی با بیان اینکه پیاده سازی سیستم دفاعی در کشور و حفظ امنیت پایدار در منطقه ای ناآرام به برکت وجود بسیج است، گفت: امنیت پایدار تنها در قالب مشارکت مردمی شکل می گیرد، امروز مردم در قالب بسیج سازماندهی شده اند و این یکی از بزرگ ترین توفیقات نظام اسلامی ایران است.

سردار غیاثی با بیان اینکه بسیج کارکردها مختلفی دارد و فلسفه وجودی آن فرهنگ سازی است، گفت:  بسیج یک تفکر راهبردی و اصیل اسلامی است که هم در جنگ سخت و هم در جنگ نرم  فرهنگی در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعال دارد.

وی با بیان اینکه " روحیه بسیجی و مدیریت جهادی " نیاز انقلاب در حوزه اقتصاد است، گفت: تربیت نیروی مجاهد در تراز انقلاب اسلامی انتظاری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) از این تشکل مردمی دارند، مدیران ادارات و سازمان ها تلاش کنند تا فرهنگ بسیجی در ادارات غالب شده و توسعه پیدا کند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه تقویت زیرساخت های معنوی و اعتقادی، توجه به نماز و اُنس با قرآن شاخصه های بسیجی هستند، گفت: همه باید قدر نعمت ولایت را بدانیم، بی توجهی به فرایض مهم امر به معروف و نهی از منکر دگرگونیِ ارزش ها را در پی دارد و جامعه را دچار انفعال می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: شاید در حوزه راهبرد و تاکتیک با رعایت شئونات نظام مذاکره ای صورت بگیرد اما در حوزه مبانی هرگز با آمریکا به یک نقطه مشترک نخواهیم رسید، هر چند در مذاکرات اخیر  هم می بینید آنچه را که دشمن تعهد داشت عمل نکرد.

سردار غیاثی ادامه داد: تا زمانی که در حوزه مبانی بر سر اصولمان بایستیم جنگ های نیابتی وجود خواهند داشت و در حوزه جنگ نرم هم دشمن از تلاش دست نخواهد برداشت.

وی در پایان صحبت هایش با بیان اینکه همه تلاش های ما در راستای نهضت جهانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است، گفت: منتظر واقعی نشانه هایی دارد که از جمله آن ها می توان به تبعیت کامل از امام امروز جامعه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، تلاش پیوسته در راستای تعالی اخلاقی و معنوی، بصیرت و آگاهی نسبت به نقشه های دشمنان اشاره کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس در حاشیه این همایش با بیان اینکه استان فارس یکی از استان های مستعد و دارای فرصت های ارزشمند در بخش کشاورزی است، به خبرنگاران گفت: بانک ها یکی از نقش های اصلی را در تحقق اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند، بانک کشاورزی هم بعنوان یک بانک تخصصی در این بخش می تواند با حمایت از طرح های جوانان تحصیلکرده و پروژه های اقتصادی مرتبط با کشاورزی و صنایع تبدیلی زمینه اشتغال پایدار جوانان فارس بعنوان یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی و همچنین کاهش قابل توجه ضایعات کشاورزی در این استان را فراهم کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها