پيشروي مقاومت توقف‌ناپذير شده است
با فروپاشي خطوط دفاعي گروه‌هاي مسلح تحــت حمايت غرب در حلب نه تنها روحيه اين گروه‌ها به هم ريخته بلكه اختلافات داخلي آنها افزايش يافته و به جان هم افتاده‌اند. همين مسئله باعث شده پيشروي نيروهاي مقاومت در «مادر جنگ‌ها» با سرعت بيشتري ادامه پيدا كند.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۶۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
به گزارش سرویس بین الملل بسیج خبرگزاری بسیج
نيروهاي دولتي سوريه و متحدان‌شان در ادامه آزادسازي تمام مناطق شهر حلب موفق شدند كنترل دو ميدان مهم در بخش شرقي اين شهر را به دست گيرند. تسلط بر اين مناطق در ادامه پيشروي‌هاي پي‌در‌پي نيروهاي مقاومت صورت مي‌گيرد كه از شنبه هفته گذشته (6 آذر) شروع شده است. بر اثر اين پيشروي بيش از 50 درصد مناطق تحت كنترل گروه‌هاي تروريستي به رهبري القاعده آزاد شده است. يك گروه نزديك به مخالفان سوريه موسوم به «ديده‌بان حقوق بشر سوريه» هم تأييد كرد كه نيروهاي سوري بيش از ۶۰ درصد از مناطقي را كه در گذشته تحت تصرف افراد مسلح در شهر حلب بود تحت كنترل خود درآوردند. به دنبال تسلط ارتش سوريه بر بيش از نيمي از مناطق تحت كنترل شورشيان در حلب، فرماندهي ارتش سوريه از ساكنان مناطق شرقي حلب خواست به خانه‌هاي‌شان بازگردند. در همين حال، منابع خبري گزارش دادند عمليات پيشروي‌ نيروهاي سوري ادامه دارد و اين پيشروي‌ها مي‌تواند به تأمين امنيت كامل مناطق تحت تصرف ارتش براي رسيدن به فرودگاه بين‌المللي حلب و بازگشايي مجدد مسيري امن به سمت فرودگاه شود.  حلب دومين شهر بزرگ سوريه محسوب مي‌شود و نقش حياتي در صحنه جنگ سوريه دارد و به همين دليل نبرد بر سر اين شهر به «مادر جنگ‌ها» معروف شده است. نيروهاي دولتي و متحدانش در طول يك سال گذشته و به صورت تدريجي اكثر مناطق تحت كنترل گروه‌هاي تروريستي را يا آزاد كرده‌اند يا تحت محاصره قرار داده‌اند.
با پيشروي‌هاي اخير و فروپاشي خطوط دفاعي گروه‌هاي مسلح ناظران اعاده حاكميت مركزي بر تمامي حلب را قطعي عنوان كرده‌اند. سقوط مناطق تحت كنترل تروريست‌ها در حلب به معني شكست قطعي بيش از نيم دهه تلاش غرب براي براندازي دولت سوريه از طريق حمايت از گروه‌هاي تكفيري و سلفي خواهد بود. 
منبع:جوان
ارسال نظرات