خبرهای داغ:
قزلسفلی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که قشر نخبه و مرجع دانشگاهی در دانشگاه برای آینده انقلاب اسلامی تربیت نشود و دانشجویان نیز محافظه کار باشند.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۶۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
اسماعیل قزلسفلی، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس  در نشست هم اندیشی بسیج دانشجویی این استان با گرامیداشت ۱۶ آذر، روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر در تاریخ سیاسی کشور به عنوان نماد بیداری و آگاهی قشر نخبه جامعه یعنی دانشجویان است.

وی با اشاره به نگاه ویژه امام راحل به دو مرکز دانشگاه و حوزه‌های علمیه افزود: دشمنان تلاش می‌کردند که این دو مرکز به عنوان قشر بیدار جامعه نباشند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تأكید بر اینكه امام راحل دانشجو را پیشرو می‌خواست، نه منفعل و محافظه کار، اضافه کرد: همچنین امروز نیز دشمنان تلاش می‌کنند تا دانشجویان نقش‌آفرین نباشند و به آرمان‌های انقلاب اسلامی دلبستگی نداشته باشند.

قزلسفلی با اشاره به تلاش دشمنان برای ناامید کردن دانشجویان نسبت به آینده انقلاب اسلامی گفت: آن‌ها به دنبال این هستند که قشر نخبه و مرجع دانشگاهی در این کارخانه انسان‌سازی یعنی دانشگاه برای آینده انقلاب اسلامی تربیت نشود و دانشجویان نیز محافظه کار باشند و عدالت‌طلب و آزادی‌خواه نباشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان نباید از وظیفه اصلی خود غفلت کنند، گفت: دشمن می‌خواهد که دانشجویان نسبت به مسائل اطراف خود حساس نباشند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه به نگاه امام راحل نسبت به دانشجویان و انتظارات مقام معظم رهبری از آن‌ها اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه موجب اعتلای جامعه می‌شود چراکه قلب تپنده هرکشوری دانشگاه آن است و دانشجویان مومن و انقلابی محور محرک این قلب تپنده هستند.

قزلسفلی با اشاره به انتظارات انقلاب از جوانان انقلابی و وظایف دانشجویان طراز انقلاب اسلامی، بر شناختن این وظایف و عمل به آن‌ها تأکید كرد و گفت: دانشجویان به آرمان‌های انقلاب پایبند و استکبارستیز، عدالت‌طلب، آزادی‌خواه و مردم‌دار باشند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف بسیج دانشجویی در راستای تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی و کادرسازی، افزایش قدرت بسیج‌گری، توانمندسازی و نقش‌آفرینی را از جمله این وظایف عنوان كرد و گفت: دانشجوی مؤمن، انقلابی و بسیجی باید گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و مطالبه‌گری کند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تأکید بر افزایش قدرت بسیج، سازماندهی، توسعه مخاطبان و جذب حداکثری بیان كرد: تقویت بنیه اعتقادی، شناخت مسائل اصلی انقلاب، جریان‌شناسی، مهارت تشکیلاتی، جنبه تربیتی، توجه به سبک زندگی دانشجویی یک مسلمان و... از ابعاد توانمندسازی است.

قزلسفلی با بیان اینکه دانشجویان انقلابی و بسیجی مسائل انقلاب اسلامی را در لایه‌های بنیادین آن دفاع کنند، بر حرکت پرشتاب همراه با برنامه به سمت جذب حداکثری تأکید کرد و گفت: مطالعه، توان نوشتن و بیان کردن از کارهای ویژه دانشجویان است و برای نقش‌آفرینی نیز باید محتوا داشت.

وی با تأکید بر تبیین مسائل انقلاب اسلامی و مبانی معرفتی توسط دانشجویان مومن و انقلابی و همچنین مطالبه‌گری تخصصی از مسئولان گفت: به اندازه‌ای باید از مسئولان مطالبه‌گری تخصصی کرد که  مسئله مربوطه، اولویت ذهنی آن مسئول شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها