خبرهای داغ:
مدیرکل صداوسیمای استان فارس:

امیدواریم سریال "امین ولایت" به زودی از سیمای استانی فارس پخش ‌شود

مدیرکل صداوسیمای استان فارس گفت: امیدواریم سریال "امین ولایت" به زودی از سیمای استانی فارس پخش ‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۸۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
سید تقی سهرابی  در برنامه مشاعره آستان ارادت اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم ما تعریف رسانه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در آینده نه چندان دور بتوانیم الگوی موفق خودمان را به عنوان صدا وسیمایی در این تراز به سایر کشورها معرفی کنیم.

وی بیان کرد: در صداوسیما در تراز جمهوری اسلامی ایران پیام‌هایی که تولید می‌شود باید از ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی برخوردار باشد که پیوست همه این پیام‌ها باید تقویت معنویت و سوق دادن جامعه هدف به سمت خدا، تقویت معارف الهی و معارف دینی باشد.

مدیرکل صداوسیمای فارس مهم‌ترین موضوع مورد دغدغه را در دو حوزه فرم ارائه پیام و محتوای پیام بیان کرد و گفت: امروز در جهان غرب چه در سینما چه در تلویزیون و چه در رسانه‌های آنان در بحث فرم و استفاده از جذابیت‌هایی که مخاطب را متوجه آن رسانه می‌کند حرف‌های زیادی برای گفتن دارند  ما باید تلاش کنیم این تکنولوژی را بومی کنیم.

سهرابی افزود: باید قدم‌های موثری در این زمینه برداریم  اما مطلبی که در ید پرقدرت اسلام و فرزندان اسلام است موضوع محتواست ما در حوزه محتوا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. 

وی گفت: مردم آزاده جهان کسانی که با هرمذهب و هرمرامی به دنبال زیبایی، معنویت و به دنبال خدا و ارزش‌های اخلاقی هستند قبله آمال شان جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی است که در این سال‌های پس از پیروزی انقلاب مقدس اسلامی در ایران شاهد بودیم که پیام‌های متعالی زیادی برای سوق دادن جامعه بشری به سمت خدا به سمت اخلاق‌مداری تولید شده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس افزود: در جهان امروز متوجه شده‌اند که اسلام و تشیع برای جامعه برنامه دارند، هدف دارند و سوق دادن جامعه به سمت خدا در دستور کار نظام دینی و اسلامی است. 

وی با اشاره به ظاهر فریبنده رسانه‌های رنگارنگ دنیا گفت:  ممکن است امروز رسانه‌های رنگارنگی که با توجه به تکنولوژی روز و  با جذابیت‌های فریبننده‌ای که در حوزه فرم دارند، مخاطب را جذب کنند اما بدون شک مخاطب امروز که مخاطب هوشمندی است و سواد رسانه‌ای او هم بالا رفته از دوره توجه به ظاهر و فرم ارائه پیام عبور کرده و به دنبال محتوای قوی می‌گردد.  

سهرابی افزود: امروز در صداوسیمای فارس فرزندان ما به این بلوغ رسانه‌ای رسیدند که بتوانند با حفظ فرم، محتوای قوی تولید کنند محتوایی که بتواند مخاطب را جذب و حرفی برای گفتن داشته باشد. برنامه مشاعره آستان ارادت که امروز به دست تولیت آستان مقدس احمدی ومحمدی رونمایی شد و آغاز به کار می‌کند با این هدف تولید می‌شود.

وی به منحصر به فرد بودن این برنامه تاکید کرد و گفت: در هیچ کدام از مراکز استان‌ها و شبکه‌های ملی برنامه‌ای به این شیوه و به این شکل نداشتیم این اتفاق خیلی خوب حاصل همکاری، تعامل و توجه آستان مقدس احمدی و محمدی و صداوسیمای مرکز فارس است.

مدیرکل صداوسیمای فارس با تاکید به اینکه کارکنان خدوم صداوسیمای فارس کارشان برای حرم مطهر احمد بن موسی کار اداری نیست کاری از سر ارادت، اخلاص و اعتقاد قلبی است، گفت: امیدواریم این برنامه فاخر مشاعره آستان ارادت در ادامه برنامه‌های فاخر دیگر از آنتن صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس به سراسر کشور و دنیا  مخابره شود و به زودی هم شاهد رونمایی سریال امین ولایت باشیم.

آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در مراسم افتتاح مشاعره آستان ارادت در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) ضمن قدردانی از مدیرکل و کارکنان صدا و سیمای فارس این کار را یک کار جهادی دانست  و گفت: براساس فرمایش رهبرمعظم انقلاب، سومین حرم اهل بیت باید مورد توجه قرار گیرد.

تولیت آستان احمدی ومحمدی علیهم السلام تصریح کرد: در سال گذشته در صدا وسیمای فارس کارهای مهمی برای معرفی این حرم مبارک و مقدس انجام گرفت و برنامه‌های خوبی از لحاظ فرهنگی تولید شد که برنامه مشاعره آستان ارادت هم  یکی از نمونه‌های توجه به  این حرم مطهر است.

آیت‌الله دستغیب توجه برخی مدیران استان در این زمینه را نشانه حرکتی دانست که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارد و اظهار داشت: مسئله جهادی بودن کار و مقاومتی بودن اقتصاد اموری شدنی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار