مدیر عامل کارخانجات دارو پخش گفت: مدیران دارویی کشور با تشکیل بسیج داروسازی به خوبی توانسته‌اند داروی مورد نیاز مملکت را تهیه و تولید کنند.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۸۹
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، مهدی پیرصالحی، مدیر عامل کارخانجات دارومدیرعامل کارخانجات دارو پخش در گفت‌وگو با خبرنگار سینا اظهار کرد: 97 درصد دارو در کشور تولید می‌شود و در سال‌های اخیر اقتصاد مقاومتی در عرصه دارو به خوبی رعایت شده است.
 
وی افزود: باید تاکید کنم مدیران دارویی کشور با تشکیل بسیج داروسازی به خوبی توانسته‌اند داروی مورد نیاز مملکت را تهیه و تولید کنند.
 
این داروساز گفت: همچنین باید متذکر شوم که در دوران جنگ و تحریم، داروی کشور با بسیج داروسازی تامین می‌شد.
 
پیرصالحی، افزود: 30 درصد داروی کشور وارداتی است که متاسفانه بحث ریالی را شامل می‌شود و آن هم به دلیل گرانی دارو است.
 
وی ادامه داد: شرکت‌های داروسازی باید در تحقیق و توسعه تولید این داروها فعال شوند که این چنین همایش‌هایی در تحقق این مهم تاثیرگذار است.
 
پیرصالحی تاکید کرد: داروی تولید داخل باید حمایت شودتا جلوی واردات دارو گرفته شود.
 
وی در پایان از نهادهای دولتی به ویژه سازمان غذا و دارو، صنعت معدن و تجارت و بانک‌ها خواست تا از تولید دارو حمایت کنند و در این زمینه سرمایه گذاری کنند تا جلوی واردات داروهای مشابه جلوگیری شود.
 
به گزارش خبرنگار سینا، همایش سراسری بسیج داروسازی کشور با تشکیل کارگروه‌های ۴گانه صنعت، زنجیره تامین، اقتصاد دانش بنیان و پدافند غیرعامل در حوزه دارو و با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی در در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) آبادان در حال برگزاری است.


ارسال نظرات