مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی را مرور خاطرات جنگ و فرهنگ‌سازی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با آشنایی نسل جوان با آن و همچنین مرور خاطرات زندگی شهدا در جنگ تحمیلی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۹۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، راهیان نور، این روزها از هر سفری برای ما آشناتر شده‌اند و دیگر نیازی به چگونگی تعریف از این سفر نیست؛ راهیان نور، گنجینه‌ای از ارزش‌های مهم جنگ است که اکنون باید این ارزش‌ها به نسل جدید و افرادی که جنگ را درک نکرده‌اند، منتقل شود؛ تا با انجام این سفر و اعزام نسل جوان و نوجوان به مناطق عملیاتی غرب و جنوب، برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تلاش شود.

این روزها در آخرین روزهای فصل پاییز، دوباره عاشقی‌ها گل کرده و این بار دانش‌آموزان دوران متوسطه شهرستان نکا، عازم سفری می‌شوند، سفری خاص به رنگ عاشقی با خدا و شهدا و تجدید بیعت دوباره با ارزش‌ها و آرمان‌های این انقلاب، و به جایی می‌روند که خاطرات فراوان از پدران و برادران ما در دل خود دارد.

آموزش و پرورش دیرهنگامی است که با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اعزام کاروان‌های راهیان نور را در دستور کار خود قرار داده و به همین منظور، فصل جدیدی در آموزش و پرورش شهرستان نکا برای اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی رقم خورده و در سال جاری تاکنون قریب به یک‌هزار نفر از دانش‌آموزان دوران متوسطه این شهرستان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی را مرور خاطرات جنگ و فرهنگ‌سازی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با آشنایی نسل جوان با آن و همچنین مرور خاطرات زندگی شهدا در جنگ تحمیلی عنوان کرد.

حسین پالار اظهار کرد: راهیان نور، حرکتی بزرگ فرهنگی برای مقابله با جنگ و تهاجم نرم دشمنان است که دانش‌آموزان ما با سفر به این سرزمین نور و روشنایی، بیش از قبل با ارزش‌های اسلامی، انقلابی، دینی و حقیقت انقلاب ما آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تهدیدات دشمن منحصر به زمان و مکان خاص نیست و امروزه دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب و ارزش‌ها استفاده می‌کند، تصریح کرد: دشمن لحظه‌ای از فکر تهاجم به ایران اسلامی و ضربه زدن به کشور ما باز نمانده است و در مقابل دشمن، ما هم باید با تمام توان در برابر این جنگ فرهنگی ایستادگی و مقابله کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نکا گفت:‌ اعزام این کاروان‌ها در واقع یادآوری رشادت‌های رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس است که در آن زمان برای مبارزه با جنگ سخت و تن به تن دشمن به این مناطق اعزام شدند و اکنون ما برای مقابله به جنگ نرم دشمن در این مناطق حاضر می‌شویم.

این مسؤول اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور را کاری فرهنگی و تربیتی دانست که دارای ارزش فراوانی است و برای این منظور در سومین اعزام که روز یکشنبه برگزار شد، 350 دانش‌آموز، فرهنگی، روحانی، راوی، راننده، پزشک و... اعزام شدند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها