خبرهای داغ:
نخستین کنگره بزرگداشت سلمان فارسی به مناسبت هفته بسیج در محل قدمگاه آن حضرت، در دشت ارژن شیراز با حضور حدود یک‌هزار نفر توسط سپاه ثارالله شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۹۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
در این کنگره که با حضور مردم بخش ارژن، فرماندار  و نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،  سرهنگ پاسدار اسماعیل محبی پور  بابیان اینکه از چند ماه گذشته ستاد مردمی بزرگداشت سلمان فارسی با مشارکت بخشداری و بسیج منطقه ارژن و حوزه مقاومت خانه زنیان وابسته به سپاه ناحیه ثارالله تشکیل شد اظهار داشت: ائمه اطهار، شخصیت‌ها و بزرگان، هویت فرهنگی و فکری جامعه ما محسوب می‌شوند و این کنگره در راستای تبیین شخصیت سلمان فارسی و ایجاد جاذبه گردشگری مذهبی در این منطقه است.

وی افزود: این اقدام در راستای برنامه‌های فرهنگی در منطقه ارژن صورت گرفته چراکه در منابع تاریخی آمده سلمان فارسی از این منطقه عبور و در مسیر رودخانه در دشت ارژن توقف داشته و سپس به سرزمین حجاز عزیمت کرده که جامعه نیازمند آشنایی بیشتر با این شخصیت فارسی است.

فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز همچنین بیان کرد: هفته بسیج فرصتی برای برشماری ثمرات این نهال تنومند مردمی انقلاب است چراکه در موضوعاتی که انقلاب و جامعه به آن نیازمند باشد ورود کرده و برای آبادانی و توسعه معطل کسی نمی‌ماند.

وی گفت: بسیج در موضوعات گوناگون امنیتی، اقتصادی و فرهنگی پای‌ کار است تا به میهن اسلامی خدشه‌ای وارد نشود و در زمینه سازندگی و ارتقای توان رزم در قالب گردان‌های بسیج سازمان‌دهی صورت گرفته و دشمن در صورت هرگونه حرکت، با نیروهای سازمان‌دهی شده بسیج مردمی مواجهه شده که در هیچ جای عالم این قدرت عظیم مردمی پیدا نمی‌شود و مایه افتخار نظام ما است.

امام جمعه موقت شیراز نیز در این مراسم اظهار داشت: بعد از مقام ولایت امیر‌المومنین(ع) هیچ‌کس به‌اندازه سلمان مقام نزدیکی به پیامبر را ندارد و باید برای ایشان برنامه‌ها گذاشت چراکه افضل، اعلم و اقرب به پیامبر است.

حجت الاسلام ابوفاضل اردکانی گفت: آنچه مهم است سلمان از منطقه فارس بوده و از صدر اسلام از خراسان، کرمان، ری تا سواحل خلیج‌فارس را فارسی می‌گفتند و ازاین‌بابت سلمان از ایران و استان فارس و بیش از 10 کتاب پیرامون وی نوشته شده است.

امام‌جمعه موقت شیراز بابیان اینکه سلمان از اصفهان و بهبهان و غیره و استان فارس از دشت ارژن و کازرون عبور کرده که در منابع تاریخی متقن به آن اشاره شده است گفت: شاخصه سلمان بصیرت و ولایتمداری بعد از رحلت پیامبر(ص) است و مشاور امین رسول خدا(ص) در جنگ‌ها و یاور و یار ایشان بوده و در زمان حضرت علی(ع) نیز در مدائن عراق به جنگ با دشمنان اسلام ‌رفت.

رضوی اردکانی همچنین بیان کرد: بسیج در مرزهای ایران متوقف نشده و از سوریه تا لبنان و عراق و یمن نقش‌آفرینی می‌کند و شاخ و برگ این شجره طیبه گسترش‌ یافته و روزبه‌روز بر گستره این قدرت مردمی افزوده می‌شود و برگزاری هفته بسیج نیز یادآور قدرت عمومی مردم در دفاع از کشور است.

 اجرای گروه سرود بچه‌های آباده در وصف شخصیت سلمان فارسی ازجمله برنامه‌های نخستین کنگره سلمان فارسی در دشت ارژن شیراز بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها