خبرهای داغ:
فرمانده سپاه عشایر استان فارس از پرداخت ۴۵ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بسیجیان عشایر فارس در سه سال گذشته عنوان کرد و گفت: در طول هفته بسیج نیز بیش از ۴۰۰ برنامه توسط سپاه عشایر این استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۰۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
سرهنگ پاسدار عیسی افسری  اظهار داشت: تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی در زمینه‌های مختلف پرورش دام و طیور، تولید قارچ، تولید دست‌بافت‌های سنتی بوده که به متقاضیان پرداخت و در پی آن  برای 300 نفر به شکل مستقیم و برای حدود 1200 نفر به شکل غیرمستقیم کار ایجاد شده است.

افسری گفت: امسال سپاه عشایر بالغ بر 17 هزار و 400 نفر روز خدمات اردویی جهادی را در بخش‌های مختلف برای عشایر ساماندهی و اجرایی کرده است.

افسری با بیان اینکه شورای راهبردی بسیج عشایر با بررسی‌های دقیق مشکلات گروه هدف را احصاء کرده است، گفت: تمام مسائل و مشکلات موجود در جلسه سران و متنفذان عشایر با مدیران مطرح شد. البته جلساتی هم به شکل جداگانه با مدیران دستگاه‌های مرتبط برگزار شده است.

وی تصریح کرد: اگر قرار است زندگی عشایر مکانیزه شده و عشایر اسکان داده شوند باید به فکر اشتغال آنان و آسیب‌هایی که یک‌جا نشینی برایشان به‌دنبال خواهد داشت هم باشیم.

افسری با بیان اینکه جذب و آموزش و ساماندهی عشایر در نقاط مختلف استان فارس و استان‌های همجوار به شکل مستمر پیگیری می‌شود، گفت: برای ارتقاء امنیت جامعه عشایر علاوه بر اجرای بیش از هزار گشت عملیاتی و تور بازرسی، طرح تسلیح عشایر نیز اجرا شده است.

فرمانده سپاه عشایر فارس با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 600 قبضه اسلحه شکاری با هدف ارتقاء امنیت عشایر بین افراد این جامعه توزیع شده است، گفت: امسال هم تسلیح عشایر را دنبال می‌شود.

افسری اقدامات فرهنگی اجرا شده در طول سال برای عشایر را مفید ارزیابی و اضافه کرد: با توجه به وجود 1200 شهید جامعه عشایر، بحث یادواره شهدا را با جدیت دنبال و اجرایی کرده‌ایم. البته اعتقاد داریم تعداد شهدای جامعه عشایری بیشتر از این عدد است.

فرمانده سپاه عشایر فارس اجرای برنامه‌های مناسبتی براساس مناسبت‌های ملی و مذهبی، تلاش برای احیاء فریضتین با روش‌های ایجابی، تشکیل حلقه‌های صالحین و استمرار برگزاری جلسات تربیتی برای دانش‌اموزان، برنامه‌ریزی و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه عشایر، برپایی بیمارستان صحرائی در منطقه سرحد شهرستان اقلید و ارائه خدمات پزشکی در سطوح مختلف تخصصی و فوق تخصصی، محرومیت‌زدایی با ساخت خانه بهداشت و حمام را از برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرای سپاه عشایر عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها