بیانیه جمعیت حامیان صلح پایدار به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو؛

امروز گفتمان علمی، گفتمان غالب دانشگاه ها است

امروز بر خویش می بالیم که گفتمان علمی، گفتمان غالب دانشگاه ها است و افق های روشن علم و فناوری در ساحه های مختلف از جمله نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی، دانش هسته ای و صنعت هوا و فضا و...
کد خبر: ۸۷۸۷۸۵۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، بیانیه جمعیت حامیان صلح پایدار به مناسبت 16 آذر روز دانشجو به شرح ذیل است: 
۱۶ آذر روز استکبار ستیزی و آزادیخواهی ملت ایران است که با خون شهیدان دانشجو، مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا تقدس یافته است. اعتراض دانشجویان در سال1332  به سفر "ریچارد نیکسون" معاون رییس جمهوری آمریکا به تهران نقطه عطف مبارزات مردمی در ایران و شروع جوانه های انقلاب اسلامی است که در نهایت منجر به  پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 شد.

امروز همگان، ایران را به عنوان کشوری مقتدر و نماد استکبارستیزی در دنیا می شناسند که با استقلال به پیشرفت های همه جانبه علمی، اقتصادی و سیاسی دست یافته است؛ پیشرفت هایی که در سایه همدلی و مجاهدت همه اقشار مردم بویژه اصحاب علم، دانشجویان، دانشمندان و جوانان این مرز و بوم حاصل شده است تا پرچم افتخار و اقتدار کشورمان بر قله های رفیع سربلندی به اهتزاز درآید.

امروز بر خویش می بالیم که گفتمان علمی، گفتمان غالب دانشگاه ها است و افق های روشن علم و فناوری در ساحه های مختلف از جمله نانو تکنولوژی، سلول های بنیادی، دانش هسته ای و صنعت هوا و فضا و... به همت دانشجویان و دانشگاهیان در نوردیده شده و دانشجویان با بینش سیاسی و علمی، بدون سیاسی کاری در همه عرصه های کشور حضور دارند.

جمعیت حامیان صلح پایدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16آذر و جبهه علم و فناوری و تبریک این روز به محضر دانشجویان و دانشگاهیان، اعتقاد دارد که جامعه دانشگاهی چشم و چراغ و نبض تپندۀ کشور بوده و همچنان با بصیرت، جهاد علمی و با استفاده از تمام پتانسیل ها در سنگر دانایی حضوری فعال دارد و در راه رفاه کشور و ملت خواهد کوشید.


ارسال نظرات