تضاد حوزه نظر و عمل هم از دیگر آسیب‌هایی است که دین را تهدید می‌کند و لذا باید تلاش کنیم تا حرف و عمل ما یکی باشد و اگر حسینی هستیم باید در کنار امام حسین(ع) بمانیم و اگر با ولایت هستیم و حرف ولایت می‌زنیم باید بدانیم که ولایت‌مداری با ولایت‌معاشی متفاوت است.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۷۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نخستین اجلاسیه شهرستانی اقامه نماز در دانشگاه آزاد اسلامی نکا که با موضوع نماز و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان اعتقاد دارند که آنچه دین می‌گوید توصیه اخلاقی است و این نظریه اشتباه است چون دین برای تمام زوایای زندگی ما برنامه دارد.

وی با بیان اینکه در موقعیت حساسی قرار گرفته‌ایم و هر کسی سخن از دین و اعتقادات دارد و باید با جوش و خروش خاص در این وادی وارد شویم، افزود: آسیب‌شناسی مسائل مختلف همچون تهدیدها، تحریم، مشکلات سعودی، صهیونیسم، استکبار جهانی و... از مسائلی است که باید از دغدغه‌های مهم ما باشد تا با آسیب‌شناسی، از تهدیدها جلوگیری شود.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران گفت: هدف دشمن ضربه‌زدن به دین، انقلاب و اعتقادات ما است که اگر به این آسیب‌ها توجه نشود، تبدیل به تهدید و بحران می‌شود و بحران فروپاشی است و لذا باید وقتی 38 سال با قدرت، ولایت‌مداری، ولایت‌پذیری و در سایه رهبری به اوج اقتدار و قدرت رسیدیم اکنون هم باید آسیب‌های پیش‌رو بررسی شود.

این مسؤول ادامه داد: دشمنان تلاش دارند که دین اسلام را دین بازنشستگان نشان دهند و اینکه دین اسلام، دین پیران است و نسل‌نو کمتر در مساجد هستند و بیشتر افراد مسن در مساجد شرکت دارند، در حالی‌که چنین نیست و دین ما ویژگی‌های مهم دارد و باید در جامعه، مانور عقیده انجام شود.

ابراهیمی افزود: اسلام دارای کاربردهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... است و به مسائل اجتماعی توجه ویژه دارد و دینی که دارای چنین کارکردها و مقام و منزلتی است چرا باید دین بازنشستگان و پیران باشد؟

وی با اعلام اینکه چنین نگاهی و اینکه اسلام، دین پیران و کهنسالان است که افراد باید در بازنشستگی به دین پناه آورند یک نگاه مسموم و فاسد است، خاطرنشان کرد: این یک نوع آسیب از سوی دشمنان است که برای ضربه‌زدن به دین، از آن استفاده می‌کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران گفت: آسیب دیگری که از سوی دشمنان و استکبار کشور و جامعه ما را تهدید می‌کند، تأکید دین بر توصیه اخلاقی است که دشمنان معتقدند، دین تنها به توصیه اخلاقی می‌پردازد و برنامه‌ای برای سایر بخش‌های زندگی ندارد، در حالی‌که دین برای همه بخش‌های زندگی برنامه دارد و توجه به علم و فن‌آوری، انرژی هسته‌ای و تفکر از جمله برنامه‌های دین است.

این مسؤول اظهار کرد: دشمنان معتقدند که دین به تمدن کاری ندارد در حالی‌که زمانی که تمدن واژه‌ها نبود، بیان دین بود و سخنانی همچون زگهواره تا گور دانش بجوی، إقرأ بِاسمِ ربکَ الّذی خَلق و... بیانگر توجه دین به علم و دانش بوده است.

ابراهیمی افزود: تضاد حوزه نظر و عمل هم از دیگر آسیب‌هایی است که دین را تهدید می‌کند و لذا باید تلاش کنیم تا حرف و عمل ما یکی باشد و اگر حسینی هستیم باید در کنار امام حسین(ع) بمانیم و اگر با ولایت هستیم و حرف ولایت می‌زنیم باید بدانیم که ولایت‌مداری با ولایت‌معاشی متفاوت است.

وی بیان کرد: اجلاسیه‌های نماز، حرکتی برای شناساندن دین و نماز به جامعه است که باید به‌درستی در جامعه تبیین شود و بکوشیم به آنچه می‌گوییم، عمل کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران یادآور شد: تمام تلاش دشمن بر این است که دین ما را به دین حزن و اندوه تبدیل کند و بگوید که آنچه شیعه دارد محرم، صفر، اندوه و حزن است و این مسأله درست و واقعی نیست، بلکه دین ما دین نشاط و شادی هم هست و مناسبت‌های مختلف برای شور و شادی در دین اسلام داریم که باید در جامعه گسترش یابد.

این مسؤول با انتقاد از اینکه برخی از مساجد با اقامه نماز، درب مساجد را می‌بندند، افزود: درب مساجد استان بعد از اقامه نماز نباید بسته و قفل شود، بلکه باید با باز گذاشتن درب مساجد شرایط انجام کار فرهنگی را افزایش دهیم.

ابراهیمی گفت: آشناسازی و آسان‌سازی دین مسأله مهمی است که باید به آن توجه شود و با پرهیز از افراط و تفریط، همدلی و وفاق و یکسان بودن حرف و عمل، قدر نعمت انقلاب و دین را بدانیم.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور مسؤولان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا برگزار شد از سوی دبیر ستاد اقامه نماز مازندران و مشاور استاندار، از حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه نکا و جعفر احمدی فرماندار نکا تجلیل شد.

همچنین از سوی امام جمعه و فرماندار نکا هم از مصطفی باقری دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان نکا و دبیر نمونه ستاد اقامه نماز مازندران تجلیل و قدردانی شد.

در این مراسم همچنین حدود 20 تن از خادمان و یاوران نماز شهرستان نکا و 10 تن از دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا که موفق به کسب رتبه‌های‌برتر در مسابقات فرهنگی شدند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها