دکتر حسین عسکری گفت: این نهاد با پرورش انقلابیونی جوان و آگاه در دامن خود، به شدّت مراقب جریان های سیاسی کشور است که از این وجوه اصلی و هویت بخش انقلاب اسلامی فاصله نگیرند. البته به محض زاویه گیری آنان، به صورت مستدل و به هنگام فریاد می کشد و تذکر می دهد و البته گاهی هم حضور فیزیکی در میدان پیدا می کند.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۳۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر حسین عسکری در آستانه روز دانشجو با اشاره به وجه تسمیه 16 آذر، اظهار داشت: حدود چهار ماه پس از کودتای آمریکایی - انگلیسی ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت دکتر محمّد مصدق، سه دانشجوی آزادی خواه و مخالف سیاست های استعماری انگلیس و آمریکا، در16 آذر ۱۳۳۲ به دلیل اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رییس جمهوری وقت آمریکا و همچنین مخالفت با از سرگیری روابط ایران با انگلستان، مظلومانه توسط ماموران رژیم کودتا و وابسته پهلوی به شهادت رسیدند. این روز مهم در تاریخ و تقویم ایران به عنوان روز دانشجو ماندگار شده است.
 
 روز دانشجو، روز عدالت خواهی و استعمارستیزی جنبش دانشجویی در ایران است
 
وی افزود: متاسفانه در این روز تاریخی، نیروهای امنیتی در دانشکده فنی دانشگاه تهران با شلیک تیر، موجب شهادت جانسوز سه دانشجوی این دانشکده به نام های احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت ‌رضوی و مصطفی بزرگ ‌نیا و مجروح شدن گروهی دیگر از دانشجویان شدند. غم انگیزتر این که فردای جنایت 16 آذر، نیکسون با حمایت نیروهای نظامی ارتش پهلوی به ایران آمد و دکترای افتخاری در رشته حقوق را در دانشگاه تهران دریافت کرد. این وجه تسمیه تاریخی 16 آذر را عرض کردم تا بدانیم فلسفه روز دانشجو چیست.

مسئول بسیج دانشجویی البرز با بیان اینکه روز دانشجو، روز عدالت خواهی و استعمارستیزی جنبش دانشجویی در ایران است، تصریح کرد: خون  پاک این سه دانشجوی مبارز و آزادی خواه، تاییدی بر این ادعا است.

وی ادامه داد: امروزهم، همچنان آن سیاست های ظالمانه نظام سلطه به شکلی هایی جدید و پیچیده ادامه دارد و جنبش دانشجویی با رویکردی مطالبه گرایانه، درصدد مقابله هوشمندانه با این رفتارهای نواستعماری است.

عسکری خاطر نشان کرد: 16 آذر نسبتی مستقیم و بسیار نزدیک با آرمان های انقلاب اسلامی دارد و همین تناسب، اقتضا می کند که این روز بزرگ، با شکوه تمام گرامی داشته شود.

وی بیان کرد:  بسیج دانشجویی به عنوان یکی از نهادهای فراگیر و اثرگذار جنبش دانشجویی، آرمان های عدالتخواهانه سه شهید دانشجوی 16 آذر را ارج می نهد و با خلوصی بیشتر و بصیرتی والاتر، مبارزات عدالتخواهانه و ضد استکباری آنان را ادامه می دهد

عسکری اظهار کرد: . این نهاد با پرورش انقلابیونی جوان و آگاه در دامن خود، به شدّت مراقب جریان های سیاسی کشور است که از این وجوه اصلی و هویت بخش انقلاب اسلامی فاصله نگیرند. البته به محض زاویه گیری آنان، به صورت مستدل و به هنگام فریاد می کشد و تذکر می دهد و البته گاهی هم حضور فیزیکی در میدان پیدا می کند.

مسئول بسیج دانشجویی البرز گفت: جنبش اسلامی دانشجویی - به معنای عمل جمعی داوطلبانه و جهت دار دانشجویان متعهد و انقلابی - با هدف مطالبه مقوله های مهمی همانند عدالت خواهی، حمایت از مستضعفان، ظلم ستیزی و اسکتبارستیزی، مبارزه هوشمندانه با فقر و فساد و تبعیض، در جامعه بسیار مهم و اثرگذار است.

وی عنوان کرد: دانشجویان همیشه به عنوان قشری بیدار و حسّاس، زودتر از اقشار دیگر جامعه، به نابسامانی ها و جدا افتادگی از ارزش های بنیادین اسلام و انقلاب واکنش نشان می دهند. به همین جهت، مسئولان باید موضع گیری ها و مطالبات آنان را به عنوان میزان الحراره جامعه، جدّی بگیرند.

مسئول بسیج دانشجویی البرز در پایان با اشاره به برنامه های بسیج دانشجویی در روز دانشجو، اظهار داشت: بسیج دانشجویی استان البرز برنامه هایی را به مناسبت روز دانشجو تدارک دیده است که مهمترین آنها به این شرح است؛ برگزاری همایش انقلابیون جوان با حضور دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، برگزاری همایش نقش بسیج در آینده انقلاب اسلامی، برگزاری نشست تخصصی تحول در علوم انسانی، اکران فیلم یتیم خانه ایران و مستند شب نامه در چند دانشگاه، برگزاری تریبون های آزاد متعدد و همچنین تریبون آزاد شبکه سوم سیما در دو دانشگاه خوارزمی و آزاد اسلامی واحد کرج، حضور در کنار مزار شهدای دانشجو و همچنین شهدای گمنام و مدافع حرم و پیمان با آرمان های آنان.
ارسال نظرات
پر بیننده ها