فقر زدایی از سنت‌های حسنه پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است و هدف از فعالیت کمیته امداد نیز فقرزدایی و کم کردن فاصله طبقاتی وتوانمندسازی است.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۶۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در گردهمایی مسئولان اجرایی مراکز نیکوکاری کمیته امداد استان زنجان ، با اشاره به مردمی بودن این مراکز گفت: 17مراکز نیکوکاری کمیته امداد در استان زنجان فعال است.

هدایت صفری در این گردهمایی ضمن تشریح فعالیت‌های کمیته امداد در طی چهار دهه فعالیت این نهاد اظهار کرد: فقر آسیبی است که بشر همواره با پیامدهای آن دست به گریبان بوده وهست.

وی با اشاره به اینکه

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به راهکارهای کمیته امداد در راستای تسریع فقر زدایی و ریشه‌کن کردن فقر از سنت‌های حسنه پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است، اضافه کردند: هدف از فعالیت کمیته امداد نیز فقرزدایی و کم کردن فاصله طبقاتی وتوانمندسازی است.خدمت‌رسانی به نیازمندان افزودند: به منظورارائه خدمات فوری ودردسترس ومردمی کردن فقرزدایی از ظرفیت مراکز نیکوکاری بهره گرفته می‌شودتاشعارازمردم وبرای مردم تحقق پیدانماید.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری از ابتکارات کمیته امداد با تشکیلات و ساختار مردمی است که به منظور عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه افزایش بعد مردمی کمیته امداد با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد ایجاد شده است.

صفری با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از سال 92 آغاز به فعالیت کرده‌اند، گفت: هم اکنون921 مرکز نیکوکاری در کشور و 17 مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعال است.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا کنون 13 میلیارد و 458 میلیون ریال کمک مردمی در این مراکز جمع‌آوری شده است، افزود: مبلغ کمک‌های مردمی جمع‌‍آوری شده در مراکز نیکوکاری استان برای مساعدت به یک هزار و 165 نیازمند هزینه شده است.

صفری با تاکید براینکه مردمی و هیأت امنایی بودن از ویژگی‌های اصلی مراکز نیکوکاری است، ادامه داد: کاهش بروکراسی اداری و خدمت رسانی سریع به نیازمندان از دیگر ویژگی‌های مهم این مراکز است.

وی با اشاره به بازخوردهای مثبت فعالیت مراکز نیکوکاری در استان افزود: افزایش کارکردهای اجتماعی مساجد، افزایش کارکردهای محلات، احیای حقوق همسایگی، شناسایی نیازمندان در محل و رفع سریع مشکلات آنها و افزایش مشارکت اجتماعی در محلات از تاثیرات مثبت فعالیت مراکز نیکوکاری است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه ساختار مردمی مراکز نیکوکاری منجر به حضور و مشارکت فعالانه خیران شده است، تصریح کرد: در واقع با فعالیت مراکز نیکوکاری بسترسازی برای احیای مشارکت جدی آحاد مختلف جامعه در فرآیند محرومیت زدایی صورت گرفته است.

ارسال نظرات