همایش استانی یاوران وقف به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه البرز و با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور، فرماندار ساوجبلاغ، مسئولین استانی و شهرستانی در امامزاده شاهزاده حسین (ع) و بی بی سکینه کردان شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۶۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، معاون سازمان اوقاف وامور خیریه کشور در این همایش با بیان اینکه سخاوت یکی از مولفه های ایمان است، گفت: یکی از روش های محبوبیت سخاوت است و ما انسان ها باید ساختار محبتی و سخاوتمندی را در وجود خود ترویج دهیم.
 
همایش استانی یاوران وقف در ساوجبلاغ برگزار شد 

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی گفت: بزرگترین بدبختی بشریت این است که اموال را متعلق به خود می داند و نمی خواهد قبول کند که اموال امانتی در دست اوست و صاحب واقعی آن خداوند است.

وی بهترین انفاق و احسان را احسان غیابی دانست و گفت: وقف یک احسان بی منت است و تجلی گاه محبت انسان بوده و عشق ومحبت را برای آیندگان تقسیم می کند.

شرفخانی گفت: وقف یک روشنایی در لحظه تاریکی عالم محشر است و سخاوتی است که جهنمی را بهشتی می کند.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از اعزام 1150 نفر از افراد بی بضاعت که تاکنون نتوانسته اند به سفر مشهد مقدس مشرف شوند، خبر داد و گفت: ضرورت دارد وقف ها را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم که ضرورتی مهم و اساسی است و باید کاری کنیم مردم به این مسیر تشویق شوند.

وی اظهار داشت: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف وظیفه همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مردم نیک‌اندیش است که در راه ترویج سنت حسنه فرهنگ وقف تلاش کنند تا این سنت حسنه نهادینه شود.

رئیس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ نیز به عنوان میزان این همایش، گفت: همایش یاوران وقف با هدف ترویج سنت حسنه وقف برگزار شد.

حجت الاسلام محسن سراغی از یک موقوفه جدید بالغ بر 800 میلیون ریال در قالب طرح مودت خبر داد.

وی گفت : از افرادی که جدید می خواهند وقف انجام دهند می خواهیم که موقوفات خود را در بخش‌های جدید و مورد نیاز امروز جامعه مانند موقوفات قرآنی، اردواج جوانان و غیره ارائه دهند.

سراغی گفت در این همایش، از واقفان، متولیان و خادمین و فعالان رسانه ای عرصه وقف در استان وشهرستان ساوجبلاغ تجلیل به عمل آمد و 8 واقف منفعتی که ارزش وقف آنها بالغ بر 20 میلیارد ریال و جهت تسهیل در امر ازدواج و ترویج فرهنگ قرآنی و کمک به ایتام بود تجلیل شد.

وی به آیین رونمایی گنبد امامزاده موسی (ع) هیو که امروز انجام شد اشاره کرد گفت : این گنبد با هزینه شورای بخش مرکزی و به ارزش 320 میلیون ریال و ده روزه به بهره برداری رسید.

در همایش یاوران وقف مهران رجبی بازیگر تلویزیون نیز زمینی را به نیت پدر و مادر خود وقف کرد و گفت :وقف توشه ماندگار است وآنهایی که واقف هستند می دانند اموالشان را کجا صرف کنند.
ارسال نظرات