خبرهای داغ:
رییس حوزه علمیه خواهران قزوین گفت: فقر اقتصادی دردآور و خطرناک است ولی فقر فرهنگی خطرناک تر و مشکل آفرین تر از فقر اقتصادی است.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۶۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم‌لو رئیس حوزه علمیه خواهران قزوین در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: دشمن در زمینه فشار به کشور از حربه اقتصاد استفاده می کند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کند ولی باید مراقب بود و نگذاشت فقر اقتصادی منجر به فقر فرهنگی شود.

وی ادامه داد: فقر اقتصادی دردآور و خطرناک است ولی فقر فرهنگی خطرناک تر و مشل آفرین تر از فقر اقتصادی است چراکه اندیشه و آرمان های فرد در فقر فرهنگی آسیب می بیند.

رئیس حوزه علمیه خواهران قزوین تصریح کرد: بنابراین باید تغییر نگرش به وجود آوریم که حوزه علمیه خواهران می تواند در زمینه مشاوره و آموزش خانواده، تبلیغ زکات و جذب کمک های مردمی با امداد همکاری کند.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: برنامه کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است بدین معنا که این نهاد تلاش می کند تا کسی که دچار مشکلاتی در زندگی شده را مورد حمایت قرار دهد تا این فرد بتواند دوباره با توانایی های خویش زندگی را ادامه دهد.

وحید میرزایی بافتی تأکید کرد: هدف گذاری این برنامه ریزی خروج سالانه 10 درصد از جامعه هدف امداد از دایره حمایتی است البته در حال حاضر به همان میزان نیز متقاضی دریافت خدمات داریم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های موجود در استان قزوین بالاست و مشارکت مردمی خوب است اما در بحث خدمت رسانی نیاز به ارتقای وضعیت موجود داریم که با حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم می توانیم در حوزه خدمت رسانی به مردم به خوبی عمل کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین موضوع فرهنگ و اقتصاد را لازمه توجه توأمان خواند و عنوان کرد:

دو مقوله اقتصاد و فرهنگ با هم ارتباط دارند، بی توجهی به مسائل فرهنگی؛ فقر اقتصادی به دنبال دارد جامعه ما نسبت به دو دهه گذشته متفاوت شده است؛ دو دهه قبل جامعه تحت حمایت این نهاد را سالمندان تشکیل می دادند.

وی اظهارکرد: امروز فقر زنانه و با فقر افراد جوان و تحصیل کرده مواجه هستیم به طوری که 70 درصد جامعه هدف ما را بانوان تشکیل می دهند از این رو حضور خواهران حوزوی در عرصه خدمتی به جامعه هدف امداد، موثر و تأثیر گذار خواهد بود.

میرزایی توضیح داد: اگر تغییر نگرش و عمل داشته باشیم زندگی این خانواده ها متحول می شود و این مهم نیازمند مددکاری حرفه ای است در نتیجه در حوزه مددکاری، بانوان حوزوی می توانند مشارکت جدی با امداد داشته باشند تا در بحث آموزش، مشاوره و توانمندسازی از ظرفیت شما برای ارتقای وضعیت زندگی مددجویان استفاده کنیم.

وی یادآورشد: ظرفیت طلاب برای ارتقای فرهنگی و دینی مددجویان بسیار تأثیر گذار است که باید در تفاهم نامه ای مشترک از این توانمندی استفاده کنیم و به خانواده مددجو خدمات ارائه کنیم.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها