مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

نقش موثر همکاری بین امداد برای بهره گیری ازظرفیت های مشترک در توانمندسازی خانواده ها

انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین امداد برای بهره گیری ازظرفیت های مشترک در توانمندسازی خانواده ها بسیار موثر خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۸۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان و مدیر عامل تعاون روستایی استان زنجان به منظور تعامل بیشتر در ارائه خدمات به مددجویان روستایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در این دیدار با اشاره به فعالیت 38 ساله کمیته امداد در امر محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان اظهار کرد: کمیته امداد در سه دهه گذشته در حوزه معیشت گام برداشته و در دهه چهارم خدمت رسانی در توانمندسازی خانواده‌ها فعالیت می‌کند.

هدایت صفری ادامه داد: کمیته امداد با ارائه خدمات توانمندسازی به دنبال خوداتکایی نیازمندان، بازگشت روحیه اعتماد به نفس، کرامت انسانی خانواده‌های نیازمند و خروج از چرخه فقر هستند.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد باید درمانگاه فقر باشد، اضافه کرد: با این روش حمایتی مددجویان به صورت هدفمند و زماندار با توانمندسازی از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به موضوع فقر و رفع محرومیت از جامعه افزود: باید در کنار سند توسعه استانی سند کاهش فقر طراحی و اجرایی شود.

صفری با بیان اینکه کمیته امداد تولید کننده فقر نیست، بلکه مصرف کننده آن است، گفت: آنچه مسلم است، با افزایش طلاق ،اعتیاد و حاشیه نشینی آسیب در جامعه میتواند افزایش پیدا کندو در نتیجه خانواده‌های آسیب دیده از این محل به امداد سر ریز می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان تعداد مددجویان کمیته امداد استان زنجان را 22 هزار و 370 خانوار اعلام کرد و گفت: 56 درصد از این مددجویان در مناطق روستایی سکونت دارند.

وی ایجاد روحیه کار و تلاش، سطح بندی خدمات و نیاز مددجویان برای توانمندسازی را امری ضروری اعلام کرد و گفت: بر همین اساس سالانه 10درصد از مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

صفری برنامه‌های کمیته امداد استان زنجان برای اشتغالزایی مددجویان تا پایان سال جاری را ایجاد یک هزار و 970 شغل اعلام کرد و افزود: ایجاد مجتمع های اقتصادی وخدماتی از دیگر رویکردهای کمیته امداد در بخش اشتغالزایی است که در این زمینه نیز پیگیریها در حال انجام است.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های مشارکتی در قالب حامی یابی برای ایتام طرح اکرام و فرزندان مشمول طرح محسنین اشاره کرد و گفت: ایجاد مراکز نیکوکاری و مردمی کردن فقر در قالب شبکه‌های نیکوکاری نیز از دیگر اقداماتی است که در این بخش انجام می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی تاثیر بسزایی در ارائه خدمات بهتر به محرومان خواهد داشت، افزود: انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین امداد برای بهره گیری ازظرفیت های مشترک در توانمندسازی خانواده ها بسیار موثر خواهد بود.

در ادامه نیز مدیر عامل تعاون روستایی استان زنجان نیز گفت: تعاملات بین دو دستگاه در راستای بهره گیری از ظرفیت های مشترک به ویژه آموزش عاملان زکات ایجاد فروشگاه های مصرف در روستاها و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی در محرومیت زدایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار