رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان خبرداد

در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) یادواره 17 شهید هنرمند مشگین شهر برگزارمی شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت : در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) پنجمین یادواره 17 شهید هنرمند مشگین شهر برگزارمی شود.
کد خبر: ۸۷۸۸۰۱۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی درجلسه مدیران انجمن های هنری وادبی سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار کرد : زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا وترویج فرهنگ ایثار وشهادت , روحیه مقاومت وایستادگی در برابر نظام سلطه جهانی در میان فاراد جامعه اسلامی تقویت می کند.

وی افزود : از آنجا که شهید برای خدا و در راه خدا، هستی خود را برای نجات و سعادت جامعه فدا می نماید، هر چند پاداش اصلی خود را از خداوند دریافت می کند، اما بنابر حکم عقل، جامعه نیز به لحاظ حقی که شهید بر گردن آنان دارد. مدیون شهید است و باید با تمام وجود دین خود را در قبال شهید ایفاء نماید.

دشتی گفت : برگزاری یادواره های شهدا کم ترین دین نسبت به ایثارگریهای شهدا ورزمندگان اسلام است زیرا آنها درعشق وطن و نگهبانی از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) تمامی هستی خود را نثار کردند درمقابل آن شکوه وعظمت ایثار, چند ساعت وقت گذاشتن وچند قطعه بنر و پوستر جسباندن در کوی وبرزن چیزی عجیبی نیست که متاسفانه بعضی انسانها ی دگر اندیش به این کارهای اندک در قبال خون شهدا هم ایراد می گیرند.

مشاور هنری فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با گلایه از دستگاههای فرهنگی هنری استان در برگزاری یادواره های شهدای هنرمند وسرکشی به خانواده های معظم شهدا افزود : ای کاش آنطوریکه برای برگزاری یک کنسرت موسیقی که مجموعه ای از دستگاههای هنری وفرهنگی دست به دست هم می دهند ویکدیگر را یاری می کنند برای برگزاری یادواره های شهدای هنرمند هم این دوستان دست یکدیگر را می گرفتند البته آنها حق دارند چون اینجا باید هزینه کنند ولی برگزاری کنسرت به یک منبع در آمد تبدیل شده است .

دشتی در ادامه افزو.د : ما با دیگران کاری نداریم که چه فکر در سر می پرورانند وچه اهدافی را دنبال می کنند ولی عهدی که با شهدا بسته ایم تا آخرین نفس واخرین قطره خونمان برسر عهد خود خواهیم بود ودراین راستا نیم قدمی هم به عقب بر نخواهیم برداشت و با تکیه برنیروهای مخلص بسیجی به کار خود ادامه خواهیم داد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در بخش پایانی سخنان خود گفت : به منظور پاسداشت یاد وخاطره هنرمندان شهید شهرستان مشگین شهر وتکریم از صبر وپایداری خانواده های معظم آنها پنجمین یادواره 17 شهید هنرمند آن شهرستان با مشارکت بنیاد شهید وامورایثارگران , ناحیه مقاومت بسیج سپاه , اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان وسازمان بسیج هنرمندان استان روز چهارشنبه هفدهم آذر ماه در مجتمع فرهنگی وهنری اندیشه برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات