یادواره "آبروی کوچه و افتخار محله" با محوریت اولین شهید روحانی شهرستان کوثر، شهید مالک سبزعلیپور در زادگاهش روستای زرج آباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۰۲۰
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، این مراسم معنوی که با حضور مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در محل مسجد جامع روستای زرج آباد کوثر برگزار شد؛ سرهنگ 2 پاسدار بیژن راعی، فرمانده سپاه ناحیه کوثر گفت: در سال جاری 3 برنامه یادواره شهدا آبروی کوچه ها افتخار محله در شهرستان کوثر برگزار شده است که مزین به حضور باشکوه مادران شهدا، جانبازان، ایثارگران و دیگر اقشار مردمی بوده و توسط مرکز حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در صدا و سیمای استان نیز پوشش داده شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه یادواره شهدا آبروی کوچه ها افتخار محله در راستای ترویج فرهنگ شهادت طلبی و نیز گسترش فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی برگزار می شود که باید مردم و بخصوص نسل جوان با افتخارات محله ها و کوچه های خود بیش از پیش آشنا شوند.

سرهنگ 2 پاسدار راعی با اشاره به جایگاه ویژه شهدا در نزد خداوند ابراز کرد: جایگاه شهدا در نزد خداوند فراتر از چیزی است که قابل بیان باشد چرا که شهدا با ریخته شدن یک قطره خونشان از تمامی گناهان پاک می شوند و در واقع نمی توان عظمت جایگاه آنان را توصیف کرد.

فرمانده سپاه کوثر با اشاره به وظیفه امروز ملت ایران در برابر شهداء تصریح کرد: عمل به وصیت نامه شهدا و قدم نهادن در راه آنان و پاسداری از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی وظیفه ای است که شاید با عمل به ان بتوانیم پاسخگوی ذره ای از رشادت ها و دلیریهای رزمندگان اسلام و شهداء باشیم که این حقیقت باید در رفتار ما نیز تداعی داشته باشد.

سرهنگ راعی در پایان پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ حجاب را مهمترین خواسته های شهداء از مردم برشمرد و تاکید کرد: ادامه دادن راه شهدا و عمل به وصیت شهدا وظیفه ای است که امروز بر دوش ما قرار دارد و و باید با ولایت پذیری خود در انجام این وظیفه خطیر اهتمام ورزیم.

به گزارش کوثرخبر، اجرای تواشیح پایگاه شهید قاضی زرج آباد، خاطره گویی توسط همرزم شهید مالک سبزعلی پور، مداحی و نوسرایی و همچنین تجلیل از خانواده های شهدا از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات