ایجاد زمینه های مناسب برای جلب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد اشتغال جوانان برای جوانان در کشور و استان می باشد.
کد خبر: ۸۷۸۸۰۷۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نشست با جمعی از جوانان حامی دولت در استان، گفت: وفاق جمعی و همدلی، زمینه بهره گیری از فرصتهای سرمایه گذاری را فراهم مي سازد.

اسداله درویش امیری با اشاره به تعاریف ایجاد شده در جامعه از مفاهیمی همچون "اشتغال" و ایجاد توقع مشاغل دولتی برای نسل جوان، خاطرنشان کرد: با توجه به تورم نیروی انسانی در نظام اداری کشور، وعده ارائه مشاغل دولتی و جذب جوانان در بدنه کارمندی دولت، به نفع کشور، دولت و جامعه نخواهد بود، لذا باید در آغاز دهه سوم پس از انقلاب، مفاهیم مربوط به استفاده از ظرفیت جوانان و ایجاد اشتغال در بدنه کارمندی دولت تغییر پیدا می کرد.

استاندار زنجان افزود: هرچند نبود شغل مناسب برای نیروی جوان تحصیل‌کرده زیبنده جامعه ایرانی نیست و باید راهکارهای مناسبی ارائه نمود ولی از سوی دیگر جذب جوانان به مشاغل دولتی و متورم ساختن بدنه کارمندی دولت چاره کار نیست.

وی ایجاد زمینه های مناسب برای جلب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد اشتغال جوانان عنوان نمود و اظهار داشت: با ایجاد و گسترش فضای تعامل و همدلی در استان، آرامش خاطر برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و به طَبَع آن زمینه ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان در کشور و استان فراهم خواهد شد.

درویش امیری انعکاس اخبار منفی و تفرقه برانگیز از استان و کشور را به منزله از بین بردن فرصتهای سرمایه گذاری و اشتغال در جامعه دانست و تصریح داشت: با وفاق جمعی و همدلی میان مدیران و مردم، زمینه بهره گیری از فرصتهای سرمایه گذاری فراهم خواهد شد.

مدیرعالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل ظهور انقلاب اسلامی در کشور و تاثیر عمیق آن در برهم‌زدن قطب‌های قدرت در جهان اشاره نمود و اظهار داشت: در دورانی که بسیاری از کشورهای جهان به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بودند و زمانیکه نیمی از جهان در ید قدرت شوروی در شرق و نیمی دیگر تحت سیطره امریکا در غرب بود، انقلاب اسلامی ایران ظهور کرد و تمام معادلات دوقطبي کشورهای دنیا را برهم ریخت.

استاندار زنجان شعارهای "نه شرقی/ نه غربی/ جمهوری اسلامی" و "استقلال/ آزادی/ جمهوری اسلامی" را از ارکان اصلی و مهم پیروزی انقلاب در ایران اسلامی دانست و یادآور شد: انقلاب ملت مستقل ایران با محوریت فکر و اندیشه و انتخاب راه صحیح به پیروزی رسید و با برهم زدن تعادل قدرت‌های شرق و غرب، مردم جهان را از دوقطبی‌بودن نجات داد.

درویش امیری مردم ایران را ملت بزرگی دانست که بیش از 7 هزار سال پرچم تمدن ایران را در دنیا بلند کرده‌اند و از نسل جوان کشور خواست تا با اهتمام به هویت اصیل خود، تاریخ و تمدن درخشان خود را که شناسنامه ای از تاریخ بشر است، کوچک نشمارند.

وی با بیان این مطلب که "پایه و اساس شرایط جهان را مُشت های گره کرده ملت ایران بوجود آورد" افزود: تاثیرات قدرت جمهوری اسلامی در آنسوی مرزهای کشور نیز بخوبی نمایان است.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه سخنان خود در جمع جوانان استان به گسترش ارتباطات در جامعه جهانی اشاره نمود و یادآور شد: با وجود انعکاس گسترده تمامی مسائل علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در دهکده جهانی، تکنولوژی، تفکر و اندیشه ها بصورت مهارناپذیری درحال توسعه است.

وی افزود: روزانه بیش از 7 میلیارد نامه الکترونیکی در جهان مبادله می شود و بیش از 3.5 میلیارد انسان با وجود تفاوتهای فرهنگی، مذهبی و عقیدتی از طریق شبکه های اجتماعی با یکدیگر در تعامل اند، لذا محدود نمودن تفکر و اندیشه نسل جدید در گستره دهکده جهانی ارتباطات مفهومی نخواهد داشت.

استاندار زنجان کشور، نظام جمهوری اسلامی و مملکت را متعلق به جوانان دانست و اظهار داشت: باور قلبی ما این است که جوانان صاحبان اصلی انقلاب و کشورند و اگر هم کاستی هایی در جامعه بوجود آمده، با تعامل، همدلی و مشارکت سازنده جوانان در حوزه های مختلف با مسئولین مرتفع خواهد شد.

درویش امیری همچنین به ویژگی های منحصربه فرد و فضای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و عمومی استان زنجان اشاره نمود و گفت: درحالیکه بیش از چهار ماه از حضورم در استان زنجان نمی گذرد، در تمامی مجامع خارج از استان همواره به بیان کمال، معرفت، دیانت و بلوغ فکری مردم استان زنجان پرداخته ام و مُـبلّغ زیبایی ها، توانمندی ها و ظرفیت های این استان بوده ام.

مقام عالی استان در پایان پس از استماع نظرات، پیشنهادات و انتقادات جوانان حاضر در جلسه عدم همراهی صنعت و دانشگاه را که از سوی جمعی از حاضرین مطرح شده بود از اِشکالات مهم نظام آموزشی و اقتصادی کشور دانست و افزود: کار با نسل جوان امروز بدلیل تنوع و تفاوت در ذائقه ها و انتظارات، دشوار است لذا مدیران باید با اهتمام بیشتر به مسائل حوزه جوانان، در رفع شکاف بین نسل ها و ایجاد رونق و بهبود فضای کسب و کار در جامعه تلاش نمایند.

وی در این دیدار بر ضرورت وجود روح اصلاح‌طلبی در جامعه و نظام اداری کشور تاکید نمود و یادآور شد: همانگونه که قیام امام حسین(ع) با هدف اصلاح انحراف ایجاد شده در دین پیامبر اسلام انجام شد، نشانگر آن است که در هر زمان و هر شرایطی جامعه به اصلاح‌طلبی نیازمند است و هرگز روح اصلاح‌طلبی در نظام اداری و اجتماعی از بین نخواهد رفت.

در این نشست صمیمی مقرر گردید مجمع مشورتی جوانان استان زنجان با حضور و مشارکت تمامی سلائق سیاسی و اجتماعی استان تشکیل گردد تا ضمن جلب مشارکت جوانان، از نظرات مشورتی این قشر پویای جامعه در تصمیم گیری های استان بهره‌گیری مناسبی انجام پذیرد.

گفتنی است در ادامه تعدادی از جوانان به نمایندگی از جمع حاضر به بیان دیدگاه‌ها،انتظارات،انتقادات وپیشنهادات خود پرداختند.

اعلام حمایت جوانان استان از اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و همراهی با مدیریت عالی استان، انتقاد از شکاف بین نسل جوانان و برخی مدیران اجرایی، بیان دغدغه های نسل جوان، مطالبه حضور در مجامع و جلسات تصمیم گیری استان به منظور ارائه دیدگاه‌های جوانان استان و انتقاد از برخی ناملایمات اداری و عدم هماهنگی بین صنعت و دانشگاه از جمله مطالبات و موارد مطرح شده توسط جمع حاضر بود.

ارسال نظرات