مدیرکل زندانهای کردستان برنامه های قرآنی و فرهنگی را در راس اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندانهای کردستان قلمداد نمود و گفت: ۸ اندرزگاه قرآنی در زندانهای استان فعالیت دارد.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۰۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندانهای استان برنامه های قرآنی و فرهنگی را در راس اقدامات اصلاحی و تربیتی در زندانهای کردستان قلمداد نمود و گفت: متاسفانه در جامعه خلاء های بسیاری پیش روی مردم در فراگیری مسائل دینی و مذهبی وجود دارد که این معضل خود زمینه ی وقوع بسیاری از جرائم را نیز موجب شده است.

ابراهیمی آرامش و سلامت حاکم بر زندانهای استان را زمینه ساز حضور گرم مددجویان در برنامه های دینی و قرآنی دانست افزود: با ورود فرد به زندان وی به طور موقت از هیاهوهای خارج از زندان دور می شود لذا آنان می توانند از این فرصت استثنایی یا همان توفیق اجباری نهایت استفاده را برده و با تفکر درباره گذشته خویش و حضور در برنامه های دینی و مذهبی و استفاده از امکانات موجود، درصدد جبران لغزش های زندگی برآمده و به این ترتیب خود را برای حضوری سعادتمندانه در جامعه آماده نمایند.

مدیرکل زندانهای کردستان از فعالیت ۸ اندرزگاه قرآنی در زندانهای استان خبر داد و بیان داشت: در راستای تشویق هرچه بیشتر مددجویان به حضور در برنامه های دینی و مذهبی، در اکثر زندانهای استان اندرزگاه های قرآنی تاسیس و آموزش های فرهنگی، مذهبی و قرآنی به طور ویژه به مددجویان حاضر در این اندرزگاه ها ارائه می شود. وی افزود: مددجویانی که در مدت تحمل حبس از خود حسن اخلاق و رفتار نشان دهند بدون توجه به نوع جرم ارتکابی می توانند در اندرزگاه های قرآنی مستقر شوند.

ابراهیمی هم چنین حضور بیش از۲۷۵ حافظ قرآن (از یک جزء تا کل قرآن)در زندانهای کردستان را حاکی از مثمر ثمر بودن ایجاد اندرزگاه های قرآنی دانست و اظهار نمود: خوشبختانه مسئولین دلسوز زندانهای کردستان با به بکارگیری مربیان قرآنی و روحانیون مجرب در سطح زندانهای استان توانسته اند بحث مهم توسعه و ترویج قرآن آموزی را به طور دقیق و هدفمند  علاوه بر اندرزگاه های قرآنی در سایر اندرزگاه ها نیز پیش ببرند که در این مسیر همواره شاهد کسب موفقیت های گوناگون نیز از سوی مددجویان بوده ایم.

این مقام مسئول قرآن محوری را بعنوان یک اولویت مهم و اساسی در امور فرهنگی زندانهای استان دانست اظهار داشت: انس با قرآن و حرکت در صراط مستقیم الهی انسان را به خود باوری و تزکیه نفس می رساند که این همان اصل مهم و والای زندانبانی اسلامی به نام اصلاح و تربیت است که زندانبانان استان نیز با سرلوحه قرار دادن این اصل تمام توان خود را جهت تحقق زندانبانی انسانی و اسلامی در کردستان به کار بسته اند.

ابراهیمی مدیرکل زندانهای کردستان از بومی سازی برنامه های فرهنگی و مذهبی در زندانهای این استان خبر داد و بیان نمود: زمانی می توانیم شاهد اثرگذاری دقیق برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندانها باشیم که این برنامه ها خصوصا در حوزه فرهنگی و عقیدتی بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن جامعه نیازسنجی شده و در حقیقت بومی سازی این دست از برنامه ها را عملیاتی نماییم. 

ارسال نظرات