خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: از صدر اسلام و بلکه پیش از اسلام و از زمان انبیاء گذشته مهم‌ترین و رایج‌ترین آسیب اجتماعی، موضوع «نفاق» و «دورویی» است.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۰۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دومین اجلاس استانی نماز که با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد، با بیان این مطلب و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص نفاق، اظهار کرد: خداوند در سوره بقره انسان‌ها را به سه گروه مؤمنین، کفار و منافقان تقسیم کرده است.

وی تصریح کرد: در آیاتی که از آن به موضوع نفاق پرداخته شده است، تمرکز قرآن بر روی آسیب‌های نفاق و آن‌هایی که می‌گویند ایمان آورده‌ایم اما در عمل به دستورات دین پایبند نیستند، معطوف شده است.

امام‌جمعه قزوین یادآور شد: منافقان کسانی هستند که هم در مقابل خدا نیرنگ و حیله به کار می‌برند و هم در تعامل با بندگان خدا از نیرنگ و حیله استفاده می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: منافقان کسانی هستند که فساد را اصلاح می‌نامند و مؤمنان را به چشم حقارت می‌نگرند و آن‌ها را به استهزا می‌گیرند.

وی یادآور شد: خداوند در آیه 138 سوره نساء می‌فرماید: «به منافقان خبر بده كه عذابى دردناك [در پيش] خواهند داشت» و در آیه 139 درباره علت این عذاب می‌فرماید: «همانان كه (منافقان) غير از مؤمنان كافران را دوستان [خود] مى‌گيرند، آيا سربلندى را نزد آنان مى‌‏جويند [اين خيالى خام است] چرا كه عزت همه از آن خداست».

عابدینی تأکید کرد: منافقان با دشمنان دین و دشمنان مسلمانان سرو سر دارند و قرآن می‌فرماید از آن‌ها سؤال کنید که آیا عزت را نزد دشمنان خدا جستجو می‌کنند؟! در حالی که همه عزت‌ها فقط نزد خداوند است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انسان به وسیله پیغمبر (ص)، قرآن کریم، ولایت و ائمه اطهار (ع) و نماز که خلاصه و عصاره همه آن‌هاست می‌تواند صاحب عزت شود.

وی با بیان این‌که در قرآن دوبار و در آیات 154 سوره توبه و 142 سوره نساء از کلمه کسالت استفاده شده است، اظهار کرد: منافقان در برابر خدا خدعه می‌کنند و خداوند پاسخ خدعه آن‌ها را می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: بهترین، روشن‌ترین و واضح‌ترین نشانه نفاق این است که وقتی منافقان به نماز می‌ایستند، حال، رمق و نشاط معنوی در آن‌ها وجود ندارد و نماز او با کسالت همراه است و به میزان اندکی از خدا یاد می‌کنند.

عابدینی اذعان کرد: خداوند در ادامه سوره نساء می‌فرماید: منافقان همان‌هایی هستند که در مقابل دشمن تسلیم هستند، سرو سر با دشمن دارند، اسرار نظام را به دشمن می‌سپارند و به دشمن چراغ سبز نشان می‌دهند تا دشمن را نسبت به منافع ما امیدوار کنند و در صف‌بندی در ولایت خدا نمی‌گنجند

وی خاطرنشان کرد: منافقان در بافت اجتماعی هم دارای شاکله منسجمی نیستند و لذا قرآن در سوره توبه فرموده: رابطه ولایی بین منافقان وجود ندارد.

امام‌جمعه قزوین در پایان با بیان این‌که حجت الاسلام‌والمسلمین قرائتی بازوی توانمند رهبری در اقامه نماز، زکات و قرآن هستند، از خدمات ایشان در این حوزه‌ها تقدیر کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها