خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛

گلستان ۶۹ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرد

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: گلستان 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 69 نفر آنان شهدای دانشجو هستند.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۵۶
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، پیش از ظهر امروز در کنگره شهدای دانشجوی استان که با حضور سردار سلامی برگزار شد، اظهار کرد: گلستان 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 69 نفر آنان شهدای دانشجو هستند.

وی گفت: خداوند را شاکریم که امروز توفیق پیدا کردیم تا در محیط علم و دانش برگزار کننده کنگره بزرگی برای شهدای دانشجو در راستای اجلاسیه ملی چهار هزار شهید گلگون کفن استان گلستان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هدف اصلی برگزاری اجلاسیه را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواند و تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان به ویژه دانشجویان که آینده سازان میهن اسلامی هستند، از اهداف بزرگ این برنامه هاست.

نجفی نژاد ابراز کرد: نسل جوان به ویژه دانشجویان باید با این فرهنگ رشدکنند و پرورش بیابند تا بتوانند سکان هدایت کشور را در آینده به دست بگیرند و تداوم بخش این راه بزرگ و الهی باشند.

وی اظهار کرد: کنگره شهدای دانشجو و کمیته دانشجویی ذیل اجلاسیه، از کمیته هایی بود که در یکسال گذشته برای برگزاری و اجرای برنامه ها و فعالیت های متعددی که در شورای سیاستگذاری به تصویب رسیده بود، تشکیل شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به تشکیل 9 کمیته در این بخش، گفت: سازماندهی منظم فعالیت ها و برنامه های مختلف را در دانشگاه های سراسر استان در یکسال گذشته برنامه ریزی و اجرا کرده است.

وی با اشاره به برگزاری بیش از 177 برنامه مدون در قالب 9 سرفصل موضوعی برگزار شد، اظهار کرد: یادواره شهدا در همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، کرسی های آزاداندیشی و نشست های بصیرتی متعدد با موضوعات مختلف، مسابقات قرآن و عترت در دانشگاه ها، برگزاری نمایشگاه ها با موضوع شهادت، بصیرت و ولایت به تعداد فراوان، همایش ملی ایثار و شهادت، جشنواره مبتکرین و مخترعین، تولید مستند شهدای دانشجو، ساخت نرم افزار شهدای دانشجو و المپیاد ورزشی برخی از برنامه های مهم این کمیته است.

نجفی نژاد گفت: برآوردی که از حضور دانشجویان داریم نشان می دهد که بیش از 31 هزار نفر از دانشجویان استان حداقل در یکی از برنامه ها شرکت کردند که افتخار بزرگی برای آموزش عالی و دانشگاه هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها